Depend – 426 (United In Green)

Kollektion: Minilack Höst 2014
Utskickat i recensionssyfte

Det enda negativa med dagens lack är att det är en så liten flaska. För hjälp, vilken juvel. Jag har verkligen längtat efter att få lacka med 426 eftersom det ser så fantastisk ut i flaskan. Då kan jag meddela att det är ännu finare väl på naglarna.

Varför jag lackar grönt varje dag denna veckan beror på att Karin just nu håller i United In Green. Vi lackar grönt för att uppmärksamma psykisk ohälsa som hela tiden ökar, vilket är oroväckande. Varför görs inte mer? Varför uppmärksammas det inte? Varför är det fortfarande tabu att må dåligt psykiskt? Varför ges tabletter i tid och otid? Var finns resurserna? Går det att förebygga? Jag är inte alls insatt i detta men har uppfattningen om att det görs för lite och pratas om detta för lite.

Torsdagens gröna naglar är något som gör mig glad idag i alla fall. 🙂 Finns i butik nu så jag föreslår att ni tar er en shoppingrunda och haffar detta vackra lack innan det är försent. Jag såg när jag lackade med detta att det har en blåaktig bas och så en himla massa grönt skimmer som gör att det mestadels är grönt men även har en blå skiftning. Djupet gick då inte att fånga på bild och det är lite för blåtonat på bilderna. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hur vackert det är. Köp och testa själva så förstår ni. 😀

Applicering: Som en dröm att måla med. Två lager och normal torktid.

 

Translation:

Fall Collection, 2014
Sent for review

United In Green week continues and I have a gorgoues jewel to show you. We paint our nails green this week since it’s Depression Awareness Month. It seems like depression increases but still there’s a lot of silence around this subject. Read more about United In Green at Karin’s blog.

My nails today are totally awesome. This polish is available now and I suggest that you buy it. You will regret if you don’t. It has a blue base but more of the green shimmer that makes this look mostly green but also blue in some angles. Totally awesome. Like emerald. You just have to see this irl.

Application: Like soft butter. Two coats and normal dry time.

 

Depend - 426 05 Depend - 426 07Depend - 426 02 Depend - 426 03 Depend - 426 08Depend - 426 01 Depend - 426 04 Depend - 426 10 Depend - 426 12

United In Green logo

5 reaktioner på ”Depend – 426 (United In Green)

  1. Ping: Deborah Lippmann – Shake Your Money Maker (United In Green) | ClawsInColor

  2. Det här lacket är helt ljuvligt! Är så glad att jag har en liten flaska hemma 🙂

    Visst är det skrämmande att de bäst säljande produkterna på våra svenska apotek är antidepressiva tabletter. Jag har själv blivit utsatt för läkare som hellre ville skriva ut tabletter än att se till att jag fick tid att läka av mig själv och få en chans att lösa problemen med hjälp av samtal. Jag har sällan känt mig så kränkt faktiskt. Bara för att man mår dåligt är inte tabletter lösningen på alla problem, även om dom självklart ska ges till dom som verkligen behöver dom.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

