Deborah Lippmann – Shake Your Money Maker (United In Green)

Kollektion: Jewel Heist, Hösten 2013

Nu när det är lördag och allt så passar det väl extra bra med lite bling? Nu har jag visserligen ett annat lack på naglarna men tänkte att det skulle passa bra att blogga upp detta idag för att det är extra festligt. Dessutom fyller min härliga bror år imorgon. Pappa fyllde år förra helgen och mamma fyller år inom kort. Därför blir det kalas idag. 🙂 Det är alltid mysigt att få komma hem till mina föräldrar och bror. Äta mammas goda mat och umgås med lilla släkten.

Snart är United In Green över för denna gången och jag tycker denna veckan har gått alldeles för fort. Jag har många fler fina gröna som jag vill visa men de får komma fram tids nog. Karin som är värd för United In Green är ju även värd för Gröna Onsdagarna så då blir det ju fortfarande grönt. Är lite sugen på orange och rött nu. Och snart är det dags för United In Pink. Rosa är ju inget jag bombarderar bloggen med så det är lite kul med en hel vecka rosa.

Shake Your Money Maker är ett helt galet glitterlack. Jag har lagt det över Depend 426 men det går nog att få täckning med detta på egen hand. Kanske blir det ännu mer djup i lacket då.

Lacket har en skir grön jellybas och glitter i lite olika storlekar. Större guldiga, prismatiska hexagonaler och mindre grönt glitter. Här krävs rejält med överlack för att det ska komma till sin rätt. Det här är en blingig historia, det vill jag lova. Och namnet känns väldigt passande. Det lyser dollar om lacket. Kameran hade problem med att fokusera på det här lacket. Ändå överöser jag er med bilder på detta.

Applicering: Lätt att sprida ut glittret. Jag har lagt tre lager här. Då det blir lite tjockt med lack på nageln är torktiden ganska långsam.

Translation:

Jewel Heist Collection, Fall 2013

The United In Green week are soon over which feels a bit sad. I love to wear green and even if I have had green on my nails all week long I’m not tired of it. Soon United In Pink week is here and then we will wear pink all week. But still it’s Karin you will visit to know more about the United In Green and Depression Awareness Month.

Shake Your Money Maker is a cool and awesome glitter. I put three coats over Depend 426 but I think you can wear it on its own as well. The base is sheer, green jelly and it’s filled with golden and green glitter in different sizes. The golden glitters are also prismatic. So cool. You need a lot of top coat for that shiny result but it’s so worth it.

Application: Easy to apply but after three coats it’s rather thick on the nail. The dry time is a bit slow.

 

 

Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 10 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 12 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 13 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 14 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 15 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 17 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 18 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 19Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 03 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 05 Deborah Lippmann - Shake Your Money Maker 08

United In Green logo

 

6 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Shake Your Money Maker (United In Green)

  1. Jädrar i min lilla låda! Roligt med namnet, tror att det är Elmore James som har skrivit låten, det är mannen med en av de bästa bluesrösterna, synd att han dog alldeles för tidigt.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

