China Glaze – Wish On A Starfish (United In Pink)

Kollektion: Sea Goddess Collection, Våren 2014

Det är dag två på United In Pink och idag har jag faktiskt ett sockersött rosa att visa. Innan jag berättar mer om dagens rosa manikyr vill jag påminna er om att besöka värdinnan för denna veckan, Helena på Lacky Corner. Jag tycker att det är svårt att skriva något om ämnet. Jag vet om och har människor i min omgivning som har drabbats av cancer. Dock vet jag ingen nära som har drabbats av just bröstcancer. Det är inte mindre skrämmande för det.

Det som jag tycker är mest skrämmande med cancer är att vi inte vet vad det beror på. Tankarna går ju runt i ett virrvarr när man funderar på hur samhället ser ut idag. Skräpmat med skumma tillsatser och socker tar över i butikerna, allt ska vara trådlöst i hemmet och på jobbet, billiga plastbehållare finns överallt. Är detta verkligen nyttigt? Påverkar det över huvud taget? Och tänkte ni på det, när nyheterna tog upp det förorenade vattnet i Ronneby? Vad innebär det egentligen? Vad vet vi om allt vi stoppar i munnen?

Det som gjorde mig mest illa till mods för någon vecka sedan var Cancerfondens samarbete med Bonjour. Ni vet, kanelbullarna med rosa pärlsocker. Hur tänkte de där? Köp socker (som göder cancerceller) och bidra till cancerforskningen! Hm. Jag gillar det inte. Det lär ju finnas bättre samarbetspartners. Läs gärna mer om detta hos Kostdoktorn.

Då känns det ju lite skevt att visa ett lack som faktiskt ÄR sockersött. Nåja, det är ju inte ätbart i alla fall. Fast…vad vet vi om nagellacksanvändandet egentligen? Undrar hur bra/dåligt det är att använda nagellack och nagellacksremover dagligen? Nä, nu pratar vi inte mer om det.

Det här lacket kom med Sea Goddess i våras. Jag VAR TVUNGEN att ha kollektionen. Jaja. Så jäkla speciell var den ju inte. Den var limited edition så det var la det som stressade mig att köpa lacken. Wish On A Starfish är ett sandlack i sötnötig rosa och massa glitter i guld. En väldigt fin kombination och väldigt mycket mer glittrigt än vad bilderna visar. Jag gillar det och namnet är väldigt passande.

Applicering: Tre lager och lättlackat. Torktiden är normal.

 

Translation:

Sea Goddess Collection, Spring 2014

It’s the second day of United In Pink and today I have a cute and sweet sand polish on my nails. Helena at Lacky Corner is the girl who host this week so visit her to see her gorgeous nail art.

I wrote a lot in Swedish about cancer above but I will not write as much in English. I was just curious about how Cancerfonden here in Sweden was thinking when they did a campaign together with a company that makes cakes. I will not go on about that. Instead I will show you today’s pink nails.

This is a super cute pink sand polish with lots of sparkle in gold. Very glittery.

Application: Easy application, three coats and good dry time.

 

China Glaze - Wish On A Starfish 01China Glaze - Wish On A Starfish 03 China Glaze - Wish On A Starfish 05 China Glaze - Wish On A Starfish 06 China Glaze - Wish On A Starfish 09 China Glaze - Wish On A Starfish 10 China Glaze - Wish On A Starfish 11 China Glaze - Wish On A Starfish 12 China Glaze - Wish On A Starfish 13 China Glaze - Wish On A Starfish 15

 

10 reaktioner på ”China Glaze – Wish On A Starfish (United In Pink)

  1. Jag tillhör dom som likt en struts stoppar huvudet i sanden inför alla dessa orosmoln och funderingar så jag säger bara att detta lack är supersött!!

  2. Jag är inte den som helt undviker socker och onyttigheter, men jag försöker ändå dra mitt strå till stacken och sopsortera, köpa ekologisk mat osv. Eftersom jag jobbar i transportbranchen så tänker man ju självklart på hur mycket vi människor konsumerar och transporterar saker och hur detta påverkar oss.

    Sockersött, men väldigt fint. Och sockersött kan ju också beskriva en personlighet 🙂

  3. Lacket är jättefint!

    Och socker äter jag inte ”i onödan”, men visst slinker det ner något ibland. Lördagsgodis. 🙂 Det är svårt att tänka på ”allt” som kan vara skadligt, när man inte riktigt vet heller … Man blir ju lite begränsad om man blir alltför rädd också.

  4. Ju mer man läser på ju svårare blir det. Jag vet inte riktigt vad jag tror, kanske att man bör vara lite svenskt lagom i det mesta? Godis har jag svårt att låta bli men något ska man ju ha som last också 😉
    Tycker verkligen detta lack är superfint också. Ser ut som gulligaste sockervadd. Det starka skimret är verkligen det som gör lacket för mig. Flera andra i kollektionen föll inte mig i smaken.

  5. Jag håller med Zara, jag tror ”lagom” är bästa vägen att gå för det mesta. Ska man försöka undvika allt skadligt så blir nog tillvaron ganska trist och torftig.
    Det här lacket känns lite för sockersött för min smak, men jag ÄLSKAR namnet. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

