Sensinity – 66 Rosas (United In Pink)

Idag är det onsdag och jag kör på med rosa så Grön Onsdag får vänta tills nästa vecka. Helena visar en fin manikyr idag med ett glittrigt China Glaze som jag kan tänka mig. Besök gärna Helena idag då det är hon som håller i hela denna veckan och gör ett fantastiskt jobb med detta.

Jag har ett budgetlack att visa idag som totalt överraskade mig. Sensinity är ett märke som jag har sett på vissa ICA-butiker och även på Fyndlaget i Tranemo, nära där jag bor. Jag har aldrig brytt mig om att köpa något lack från märket då jag inte trott att de har varit något att ha. Visst, flera har bloggat om märket och jag har inte hört något negativt.

Vi har ju renoverat badrummet och har haft en del hantverkare här, bland annat snickaren som har satt klinker och kakel. Han upptäckte att jag lackade naglarna ofta och berättade att hans svärfar driver ett grossistföretag som säljer Sensinity och Technic till Gekås och ICA med flera. När han var här sista dagen hade han med sig en låda med 24 stycken Sensinity-lack. Hur schysst liksom? 😀 Undrar om han anade hur glad jag blev över detta.

Jag tänkte att jag skulle fota alla lacken men det har inte blivit av så idag får ni se ett knallrosa neonlack i en het cerise nyans som var totalt omöjlig att fånga på bild. Blä, vad tråkigt när man inte kan förmedla en så här vacker nyans. Det som överraskade mig är kvaliteten på lacket. Flaskan ser inte mycket ut för världen men innehållet är desto bättre. Penseln är bra och formulan är riktigt bra. Det ska vara doft på dessa och jag kände en svag doft av något. Helt ok.

Applicering: Tre lager och väldigt lättlackat. Torktiden är normal.

 

Translation:

Today is the third day of United In Pink which Helena at Lacky Corner is the hostess of. Be sure to check her beautiful mani of today out. Love that glitter.

I have a low-priced polish that surprised me to show you today. We’ve had some handymen here since we’ve had our bathroom renovated. One of them did notice that I did my nails often and told me that his father in law own a company that sells Sensinity and Technic to stores in Sweden. The last day that handyman was here he gave me a box with 24 Sensinity bottles. That’s awesome.

The thing that surprised me is that the polishes seems to be very good. The bottles are rather boring but the content is good. This polish is so lovely. The color is neon cerise pink and so hot. I couldn’t capture this at all. It dries semi matte so top coat is recommended here. These polishes has a scent but it’s not strong in this one. Smells good, though.

Application: Three coats, easy application and good dry time.

 

Sensinity - 66 Rosas 01 Sensinity - 66 Rosas 02 Sensinity - 66 Rosas 03 Sensinity - 66 Rosas 04 Sensinity - 66 Rosas 05 Sensinity - 66 Rosas 06 Sensinity - 66 Rosas 07 Sensinity - 66 Rosas 09

 

9 reaktioner på ”Sensinity – 66 Rosas (United In Pink)

  1. Mäh!! Va orättvist, jag har också haft hantverkare här men inte fick jag nån låda inte.
    Skämt o sido, dig väl unt och lacket är galet coolt!! Vilken färgklick i detta gråväder!

  2. Vilken fantastiskt snäll hantverkare! Härligt att det finns så gulliga människor. 🙂 Lacket är galet snyggt, man får aldrig för många neonrosa. Annars har jag gjort precis som du, stått och hållit i någon flaska på Ica Maxi, men det har aldrig blivit något köp.

  3. Vilken otroligt bra present! 🙂

    Sensinity-lacken är märkligt bra, förutom att en del luktar lite väl starkt ibland. Och det där var ju en otroligt läcker färg!

  4. Vill också ha sådana hantverkare! 😀 Snyggt lack som ser riktigt knalligt ut, har 6-7st lack från Sensinity och måste säga att även jag tycker att de är över förväntan. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

