Deborah Lippmann – Mermaid’s Kiss (United In Pink)

Kollektion: The Mermaids, Sommaren 2013

Igår visade jag ett budgetlack och idag blir det ett lite lyxigare, dyrare märke. Jag är så förtjust i Deborah Lippmann’s flaskor. Så snygga. Jag är även förtjust i mermaid-lacken så om jag minns rätt har jag lyckats skaffa hela kollektionen. Underbara små skapelser.

Mermaid’s Kiss är så fin. Ljust, ljust rosa med guldskimmer och hexor i ljusrosa och mörkt cerise. Det är verkligen finare än jag trodde. Även om färgen är ganska blek händer det mycket i lacket. Det skimrar och gnistrar. Dessutom har jag inget liknande i min samling på 1500 lack. 🙂

Detta fick komma fram nu tack vare att det är United In Pink annars hade det säkert dröjt. Det är ju Lacky Corner som är värdinna så jag rekommenderar er som vanligt att besöka henne.

Applicering: Tre lager, superbra formula och normal torktid. Det går även att bära detta med två lager om man gillar den skirare looken. Det torkar ruggligt så överlack är att föredra.

 

Translation:

The Mermaids Collection, Summer 2013

Yesterday I wore a low-price polish and today I have a more pricey polish to show you. I love to own both cheap and expensive brands. I had to get the whole collection of mermaids. They’re so beautiful.

Mermaid’s Kiss is light pink with shimmer in gold and hexagonals in light pink and dark fuchsia. This looks so beautiful on the nails. Somehow it’s discreet but also fun to look at.

I used this now since it’s United In Pink and I’m glad I did. Now, visit Helena at Lacky Corner who does a great job hosting this week.

Application: Two coats is enough if you want a sheer look but I used three in the pics. Good formula nd normal dry time. Top coat is recommended for a shiny look.

 

Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 03 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 04 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 05 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 07 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 13 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 14Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 08 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 16 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 23 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 25 Deborah Lippmann - Mermaid's Kiss 26

5 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Mermaid’s Kiss (United In Pink)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

