F.U.N Lacquer – Prima Donna (H)

Kollektion: 1st Anniversary Collection

Det här festliga lacket hade jag tänkt blogga upp i lördags som ett bidrag till United In Pink men som jag skrev igår så räckte inte tid och ork till riktigt i helgen. Det får bli en glittrig tisdag här istället för att liva upp en grå vardag.

Det här lacket åkte ju med i en impulsartad beställning för några veckor sedan. TIll en början hade jag ångest men den är som bortblåst. Jag menar, glitter, hallå! 🙂

Detta är en variant av Prima Donna, som är ett rosa prismatiskt glitterlack. Det som är annorlunda med detta lacket är att det är tillsatt holopigment, så kallat spectraflair. Det blir alldeles holo-holo. Det som händer är att lacket får en ljusare ton men med mer regnbågar. I skugga är det väldigt diskret men i rätt ljus, ja jäklar i min lilla låda. Det sprakar.

Applicering: Otroligt täckande och lättlackat glitter. Tre lager och det är helt opakt. Det verkar inte vara ett hungrigt glitter så jag klarade mig med ett tjockt lager av topplack. Torkar snabbt.

 

Translation:

1st Anniversay Collection

My thought was to blog about this on Saturday as a contribution to United In Pink but I couldn’t find the time. Let’s have a glittery Tuesday instead. 🙂

Prima Donna (H) is Prima Donna with holographic pigment, spectraflair. The shade is lighter but with holo overloaded. In shadow it’s rather discreet but in the right lighting, oh my. I can’t handle the bling. 🙂

Application: Very dense glitter so it’s totally opaque in three coats. Easy application and dries quickly.

 

F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 04 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 05 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 08 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 09 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 10 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 11 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 15 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 16 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 17 F.U.N Lacquer - Prima Donna (H) 18

6 reaktioner på ”F.U.N Lacquer – Prima Donna (H)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

