China Glaze – Cast A Spell

Kollektion: Wicked Collection, Halloween 2012

Det är ju Halloween-veckan nu så dags att plocka fram ett lack som passar in i temat. Det här lacket kom redan hösten 2012 men jag beställde inte detta förrän senare. Har haft det ganska länge ändå. Sjukt knasigt att jag inte har testat detta tidigare. Det är nämligen assnyggt. Jag faller alltid för China Glaze’s Halloween-kollektioner och vill gärna klicka hem årets lack.

Det är även Karins Gröna Onsdag så lacket passar verkligen ypperligt att visa idag. Lacket har en svart bas med massa glitter i guldtonad grön så det går åt olivhållet. Hur fint som helst. Jag älskar verkligen det här och det är så glittrigt och härligt i solen.

Sen var jag ju tvungen att testa hur detta skulle se ut matt. Det gjorde sig verkligen som matt men det är mycket snyggare i blank finish då glittret verkligen syns. Ångrar nästan att jag var så snabb med att göra det matt.

Applicering: Överraskande bra formula. Täcker nästan med ett lager men jag använde två. Torkar snabbt.

 

Translation: 

Wicked Collection, Halloween 2012

Ok, this is the Halloween week so I decided to put a Halloween polish on. And since this polish is green it fits perfect for Karin’s Green Wednesday.

I can’t believe I’ve waited this long to try this amazing polish. It has a black base and lots of chunky glitter in golden green. The polish looks olive when you look at it from a distance. This is so glittery and I really love it but I couldn’t resist trying this as matte. I put OPI Matte Top Coat on and it looks really cool matte. I like it best shiny, though.

Application: Surprisingly good formula. Almost a one coater but I used two coats. Dries quickly.

 


China Glaze - Cast A Spell 13 China Glaze - Cast A Spell 17 China Glaze - Cast A Spell 19 China Glaze - Cast A Spell 20 China Glaze - Cast A Spell 21 China Glaze - Cast A Spell 22China Glaze - Cast A Spell 01China Glaze - Cast A Spell 05China Glaze - Cast A Spell 10China Glaze - Cast A Spell 11

 

It looks really cool matte but this should stay shiny. 🙂

China Glaze - Cast A Spell matte 07China Glaze - Cast A Spell matte 04China Glaze - Cast A Spell matte 05China Glaze - Cast A Spell matte 08China Glaze - Cast A Spell matte 10China Glaze - Cast A Spell matte 01

 

11 reaktioner på ”China Glaze – Cast A Spell

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

