qp nailpolish – Red Gawn

Jag anar att jag inte är ensam om att ha sett reklam för Queen of Polish på bl. a. Facebook. Jag vet inte så mycket om företaget ännu förutom att försäljningen av lacken sker på homepartyn och att lacken kommer ut på marknaden 1:a mars 2015. Företaget kommer att ha konsulenter som besöker värdinnor och demar och säljer produkterna. Det här är ju något jag kan tänka mig att syssla med. Vi får se framöver vad som händer.

Jag har haft lite kontakt med VD:n på företaget och han skickade ett lack till mig för testning. Jag kan ärligt säga att jag var lite skeptisk men jag tyckte det var kul att jag fick möjlighet att känna på produkten.

qp nailpolish fungerar som IsaDora’s Gel Nail Lacquer och CND Vinylux. Inget baslack ska behövas och enligt qp ska det räcka med en strykning av det färgade lacket som sedan toppas med det speciella överlacket. Det härdas i dagsljus.

Jag har fått ut ett klassiskt, rött krämlack för testning. Flaskdesignen kommer att se annorlunda ut när lacken kommer ut till försäljning.

Jag målade på ett lager och förundrades över hur pigmenterat och lättapplicerat detta var. Det är ganska tjockt men inte för tjockt och det är lätt att kontrollera. Inte rinnigt alls. Och ja, det räcker med ett lager. Jag avslutade med överlacket och trots att det var mörkt ute så härdade lacket snabbt.

Vid ett lager ser det helt ok ut. Men är man petig som jag är, så är man inte nöjd där. Mina naglar är aningens räfflade och det syntes igenom på sina ställen. Jag målade på ett andra lager och toppade med överlacket. Aha. Färgen blev djupare och inga ojämheter syntes. Perfekt. Färgen är supersnygg men jag är ju svag för rött så det är väl inte så konstigt att jag kände så.

Jag är inte på något sätt sponsrad och det jag har fått är detta lacket för testning. Jag kände att jag behövde förtydliga detta då jag är så positiv till produkten.

På hemsidan går det att titta i en LookBook för att se en del av produkterna. Det ser lovande ut. Jag hade fördomar och tänkte att det säkert bara är vanliga ”tråkiga” lack men där kunde man se både glitter och andra roliga finisher.

Jag har haft lacket på naglarna i hela en och en halv dag. Ser bra ut förutom på de naglarna som är i dålig kondition men på de naglarna sitter inget lack bra. Hur lacket ser ut efter en vecka kan jag inte uttala mig om.

Förresten. Bilderna blev inte alls bra. Suddiga och orättvisa.

Ska bli intressant att se vad som händer i början på nästa år.

 

Translation:

I have got a polish from Queen of Polish to try. Queen of Polish is a new company in Sweden and next year the selling will start. The polishes can only be bought at home partyn, like Tupperware, I guess.

I have to confess, I had some prejudices about the products. I didn’t expect these products to be any good. Or…not bad but I though the formula might be ordinary.

Anyhow, I tried this classic, red creme on thursday and almost felt, wow. So easy to apply. So pigmented. The polishes act like CND Vinylux. You use one coat of the colored polish and then you put one coat of the special top coat on. It dries in day light but I noticed that it dried fast even if it was dark outside.

One coat is enough but my nails are a bit uneven with some rifles so afterwards I put a second coat on. Much better. The color became more rich and deep that way. I really like the red shade.

The pics are not good in my opinion.

I’m looking forward seeing more of the brand in the future.

 

qp nailpolish - Red Gawn 04 qp nailpolish - Red Gawn 05 qp nailpolish - Red Gawn 06 qp nailpolish - Red Gawn 08 qp nailpolish - Red Gawn 09 qp nailpolish - Red Gawn 10qp nailpolish - Red Gawn 03qp nailpolish - Red Gawn 01

 

 

I would like to show you how this looks with one coat on my nails. Next time I will use a ridge filler as base.

qp nailpolish - Red Gawn one coat 01 qp nailpolish - Red Gawn one coat 02 qp nailpolish - Red Gawn one coat 03

 

 

6 reaktioner på ”qp nailpolish – Red Gawn

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

