OPI – A Woman’s Prague-ative

Kollektion: Euro Centrale, Våren 2013

Idag har jag ett lack på naglarna som jag har haft ganska länge. Jag skaffade bara två lack från den här kollektionen men skulle kunna tänka mig de två mörkblå lacken i kollektionen också.

A Woman’s Prague-ative skaffade jag eftersom jag alltid älskar höstiga nyanser som denna. Jag hade höga förväntningar på det här. När jag lackade med det igår blev jag inte riktigt så hänförd som jag hade hoppats på. Det gjorde sig inte riktigt på mig.

Nu har jag dock haft lacket på sedan igår och det växer. Nu tycker jag mycket mer om det än vad jag gjorde igår. Det är ju sådär glödigt. Basen ser ut att vara bränd orange åt kopparhållet och lacket innehåller massor av guldigt glitter/skimmer. I dagsljus är det verkligen vackert.

Applicering: Det var oväntat skirt så jag använde ett tunt lager först då det var ganska rinnigt. De två övriga lagren är flödigare. Torktiden är riktigt bra och trots att det är aningens rinnigt är det lätt att applicera.

 

Translation:

Euro Centrale Collection, Spring 2013

Another polish I’ve had for ages in my collection. I only bought two polishes from Euro Centrale. I thought that this was a must-have.

At first I wasn’t that thrilled. I had so high expectations on this but didn’t feel it at first. But today I realized that this really is beautiful.

The base is some kind of burnt orange/copper and there’s a lot of golden shimmer/glitter. Glowy!

Application: Sheer so I needed three coats. A bit runny bit still rather easy to control. The dry time is good.

 

OPI - A Woman's Prague-ative 04 OPI - A Woman's Prague-ative 01OPI - A Woman's Prague-ative 05OPI - A Woman's Prague-ative 07OPI - A Woman's Prague-ative 11OPI - A Woman's Prague-ative 09OPI - A Woman's Prague-ative 13OPI - A Woman's Prague-ative 14OPI - A Woman's Prague-ative 15

 

 

5 reaktioner på ”OPI – A Woman’s Prague-ative

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

