Depend – 4040 Sonic Silver

Kollektion: Metallic, Hösten 2014
Utskickat i recensionssyfte

Igår lackade jag med ett silvrigt metalliclack. Det är ju inget nytt direkt men det är alltid snyggt med silver. Jag kanske slarvade lite så appliceringen blev inte flawless. Jag tror att jag hade kommit undan med bättre resultat om jag hade lackat med två tunna lager och varit mer noggrann. Nu blev det lite flödigare och då syns en hel del penseldrag.

På lillfingernageln har jag ett lager så det funkar absolut så men jag föredrar två lager.

Jag var givetvis nyfiken på att testa detta med matt överlack. Det blev inte så snyggt som jag hade hoppats på. På lillfingernageln sprack lacket lite efter det matta topplacket så där hade två lager varit bättre.

Sen testade jag att lacka med ett glansigt överlack och det blev väl helt ok men den här gången föredrar jag originalfinishen, trots penseldragen.

Applicering: Relativt lättlackat och täcker med ett lager om man vill. Dock blir finishen jämnare med två lager. Torktiden är snabb.

 

Translation:

Metallic Collection, Fall 2014
Sent for review

Today I have a metallic silver to show you. Nothing unique about it but it always looks good with silver in metallic finish. I was a bit sloppy applying this so there are some brush strokes, I’m afraid.

I also put a matte top coat on and then a shiny top coat but I prefer the original finish this time.

I have two coats here and one coat on my pinky. I think it looks best and most even with two coats.

Application: Easy to apply but I think two thin coats had been better. One coat covers but two coats evens it out. The dry time is good.

 


Depend Metallic - 4040 Sonic Silver 08Depend Metallic - 4040 Sonic Silver 05Depend Metallic - 4040 Sonic Silver 06Depend Metallic - 4040 Sonic Silver 09Depend Metallic - 4040 Sonic Silver 11Depend Metallic - 4040 Sonic Silver 13Depend Metallic - 4040 Sonic Silver 14

And here it is matte:

Depend Metallic - 4040 Sonic Silver matt 02 Depend Metallic - 4040 Sonic Silver matt 05 Depend Metallic - 4040 Sonic Silver matt 06

And shiny again…

Depend Metallic - 4040 Sonic Silver topplack 02 Depend Metallic - 4040 Sonic Silver topplack 05Depend Metallic - 4040 Sonic Silver topplack 03 Depend Metallic - 4040 Sonic Silver topplack 04

 

En reaktion på ”Depend – 4040 Sonic Silver

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

