Depend – 395

Kollektion: Spring Nailpolish, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Vi närmar oss jul och jag är äntligen klar med vårkollektionen. Som ni kanske vet vid det här laget, är jag inte snabbast med att visa hela kollektionerna när de är aktuella, utan det kan trilla in inlägg här på lack som är ganska…gamla.

Samtidigt kan jag inte bara låta lacken vara eftersom tvångstankarna jag har säger åt mig att gå igenom alla lack, nya som gamla. Därför tänkte jag visa ett korallfärgat lack som känns mest vår och sommar. Korall är nog den färgen som känns mest fel under höst och vinter. Kanske var det också därför jag inte kände så mycket för färgen.

Jag trodde att jag hade sparat det bästa till sist och jag hade förhoppningar om en lysande, färgglad korall. Jag tyckte dock att den var lite mer dämpad. Ett helt ok lack men inte mer.

Det är en crellykänsla i lacket som jag inte visste om. Det gör att glansen är härlig.

Nu har jag ”bara” typ halva sommarkollektionen samt höst- och metallickollektionen kvar. 🙂

Applicering: Tre lager. Inte så täckande som jag trodde men det är lätt att lacka med och torkar ganska snabbt.

 

Translation:

Spring Nailpolish, Spring 2014
Sent for review

Coral may not be the typical color for fall but I felt I needed to paint with this spring color so I could lay that collection behind me. This is the last bottle from the spring collection and it feels so good that I’m done with it now.

I thought that this were going to be my favorite but this didn’t really turned out the way I hoped. I thought that this were a bright, eye catching shade but it is just an ordinary coral. Kinda muted but shiny. This must be a crelly. Nice but nothing thrilling.

Application: Three coats and good formula. Dries rather quickly.

 

Depend - 395 02 Depend - 395 03 Depend - 395 04 Depend - 395 05 Depend - 395 06

 

 

4 reaktioner på ”Depend – 395

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

