OPI – Wonderous Star

Kollektion: Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Utskickat i recensionssyfte

Igår visade jag ett ”gammalt” lack och idag likaså. Medan flera bloggar visar kommande julkollektion från OPI visar jag förra årets jullack. Nåja, det kanske är kul med lite variation också. 🙂

Jag kan tycka att OPI’s julkollektioner är onödigt stora. De senaste åren har det ju varit onödigt många lack i kollektionerna. Kommande julkollektion i samarbete med Gwen Stefani innehåller så många lack att jag själv inte kan hålla reda på alla röda lack. Jag har inte kollektionen men kan tänka mig några flaskor. Dock är det inte jättemånga som tilltalar mig.

Förra årets julkollektion innehöll bland annat Wonderous Star som jag anade att jag skulle gilla. Det blev aldrig av att jag lackade med det när det var aktuellt och nu är det helt plötsligt snart jul igen. Men vad gör det. Ni har ju redan sett detta flera gånger om.

Wonderous Star är fyllt med mikroglitter i en kall nyans av guld samt små hexagonaler i svart. Väldans skirt men det blir fint på naglarna. Jag trivs i detta. Det är ju unikt och den kalla guldnyansen är lättburen.

Jag märkte att jag fått till lite olika täckning på naglarna. Långfingernageln ser ut att vara helt opak medan de andra hade behövt ett till lager.

Applicering: Skirt men lättlackat. Fyra lager minst men normal torktid trots mycket lack på naglarna.

 

Translation:

Mariah Carey Holiday Collection, 2013
Sent for review

Time really flies. I still have three polishes from this collection to show you. No, I have only two left now. I don’t know why I have waited to try these. Maybe because new ones arrived before I had tried these. It’s soon Christmas again so why not show you one of last year’s holiday shades now.

Wonderous Star is a polish I knew I would like, and I did. It’s filled with micro glitter in a cool shade of gold and consists of small, black hexagonals. Unique and fun. I love the shade of gold. It’s very easy to wear.

Application: Very sheer so I needed at least four coats. The dry time is normal despite that and it has a great formula.

 

OPI - Wonderous Star 01 OPI - Wonderous Star 02 OPI - Wonderous Star 23 OPI - Wonderous Star 25 OPI - Wonderous Star 08 OPI - Wonderous Star 10 OPI - Wonderous Star 11 OPI - Wonderous Star 15 OPI - Wonderous Star 22

 

4 reaktioner på ”OPI – Wonderous Star

  1. Att lack är aktuella betyder ett ju inte nödvändigtvis att de är snygga. Tycker det är jättebra att bli påmind om gamla godingar 🙂

  2. Gamla godingar uppskattas, speciellt när det är sådana som jag totalt missat 🙂 Tycker det här var väldigt fint och håller med om att kollektionerna är onödigt stora. Inte bara julkollektionerna utan flera andra också.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

