Look – 428

Det är verkligen ett konstant mörker just nu. Jag är så redo för advent så att man kan lysa upp tillvaron en smula med stjärnor och adventsljusstakar. Nej, inte tjuvstarta. Det får man inte. 🙂 Plockar fram adventsprylarna samma helg som det är första advent. Längtar.

Idag är det måndag och det betyder ju Blå Måndag hos Emelie. Jag plockade fram ett glitterlack som mamsen köpte till mig på Mallis. Det här gör sig över svart och grått men jag valde att lägga det över vitt. Visst blev det en perfekt vintermanikyr? Jag tänker en gnistrig, vit vinterdag. Solen ligger lågt och det är alldeles krispigt ute.

Själva lacket innehåller blå hexagonaler och mikroglitter i silver och blått, allt i en klar bas. Jag lade ett lager över GIna Tricot White. Sedan kunde jag ju såklart inte låta bli det matta överlacket. Jag gillar både varianterna. Oväntat snyggt faktiskt.

Bildspammar er idag!

Applicering: Ett layeringlack som är lätt att lacka med. Glittret sprider ut sig jämnt och fint och det torkar snabbt.

 

Translation:

Today I have a mani that turned out really wintery.

Since it’s Monday it’s Emelie’s Blue Monday and I chose to try a polish my mom bought me when my parents visited Mallorca. The polish consists of blue hexagonals and micro glitter in blue and silver, all in a clear base. I put this over Gina Tricot White and I love it. It looks like winter, doesn’t it?

I also wanted to see how it would look matte and I love how that turned out.

Application: Since it’s a layering polish I only used one coat. It’s easy to apply and dries quickly.

 

Look - 428 01 Look - 428 02 Look - 428 04 Look - 428 06 Look - 428 08 Look - 428 09 Look - 428 11 Look - 428 12 Look - 428 13

 

 

Here are some pics of the matte look. Sorry for spamming. 😀

 

Look - 428 matte 01 Look - 428 matte 02 Look - 428 matte 06 Look - 428 matte 07 Look - 428 matte 08 Look - 428 matte 09 Look - 428 matte 10 Look - 428 matte 11

 

 

5 reaktioner på ”Look – 428

  1. Det här var väldigt fint! Och vad skönt att höra att det inte bara är jag som är stenhård med att inte sätta fram några adventsgrejer förrän tidigast lördagen den helgen.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

