IsaDora – 790 Black Coffee

Kollektion: Coffee & Poetry, Hösten 2014
Utskickat i recensionssyfte

Fy bövelen vilket dåligt skick mina naglar är i. Jag vet, det syns inte alls då jag lyckats dölja det med nagellack. Men de har blivit så räfflade vilket gör att de vill gå sönder så fort de får en fin längd, som nu. De liksom spricker där räfflorna är och vill skiva sig. Blöööööö. Jag verkligen överöser naglarna med olja och pysslar om och har mig. Men nej, nu ska vi torka till, tycker naglarna.

För att göra denna novemberveckan extra grå så fick jag inte jobbet där jag var på intervju förra vecka. Så himla synd då det nästan kändes som att det skulle gå vägen. Ok, bara att fortsätta leta.

Till dagens nagellack dårå som är helt nylackat och torkar i detta nu. Black Coffee är verkligen suveränt snyggt. Det är ett mörkt, mörkt brunt skimmerlack. Jag tycker absolut inte att det ser svart ut trots att det är riktigt mörkt.

Applicering: Första lagret är lite blaskigt och nästan rinnigt så jag började med ett tunt lager och la sedan två tjockare lager över. Hade säkert räckt med två lager men jag ville vara på den säkra sidan. De två andra lagren var lätta att lacka med och torktiden är normal märker jag.

 

Translation: 

Coffee & Poetry Collection, Fall 2014
Sent for review

Today I’m wearing Black Coffee which is part of the fall collection. This is such a beautiful dark brown shimmer. I don’t think it looks too dark. You can still see that it’s brown. Lovely.

Application: First coat is a bit thin and runny but the other two coats is easy to apply. The dry time is normal.

 

IsaDora - Black Coffee 01 IsaDora - Black Coffee 03 IsaDora - Black Coffee 05 IsaDora - Black Coffee 08IsaDora - Black Coffee 07 IsaDora - Black Coffee 09 IsaDora - Black Coffee 10 IsaDora - Black Coffee 11

 

 

5 reaktioner på ”IsaDora – 790 Black Coffee

  1. Det ser riktigt läckert ut! Lite metal, sådär! 🙂 Så tråkigt att du inte fick jobbet, hoppas det kommer att gå bättre med jobbsökandet framöver!
    Apropå naglarna, har du prövat Nail Pattern Boldness underlack Digital Flash? Jag började med det för några månader sedan och jag tycker att mina naglar faktiskt har klarat hösten ovanligt bra.

  2. Va tråkigt med jobbet 😦 just när man själv känner att det var rätt är det extra surt att få nej. Hoppas du iaf fick en bra förklaring och att det snart droppar in en perfekt möjlighet för dig ❤

  3. Vad tråkigt att du inte fick jobbet 😦 speciellt om du kände att det skulle passa dig, sa du att de gärna får hära av sig i framtiden om de behöver någon? Jag tänkte på att det alltid finns någon som blir gravid/tar tjänstledigt och då kanske du har ett jobb du inte trivs på så bra men får en möjlighet att prova det du ville? 🙂 jag är också i fart o söker jobb nu, var på en intervju igår på en arbetsplats jag verkligen vill jobba men jag vet inte om jag gjorde tillräckligt bra intryck då de går efter personlighet framför meriter och det är svårt att framvisa sprudlande energi och total glädje när man är asnervös :/

    Jag håller tummarna för att vi båda får ett jobb snart!:)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

