China Glaze – Emerald Sparkle

Kollektion: Sleigh Ride, Julen 2008 / Loves You Snow Much, Julen 2009 

Dags för grönt på klorna! Det är ju Karin’s Gröna Onsdag och de gröna godingarna tycks aldrig ta slut. Skönt det!

Emerald Sparkle. För de som inte varit nagelnördar i massvis med år kanske inte detta är något att höja ögonbrynen åt, Jag menar, det har ju hänt en del med nagellackstrenderna och ett murrigt grönt glitterlack är väl inget spektakulärt i dagens läge.

Jag vet att jag så smått började trilla ner i träsket när Sleigh Ride släpptes men jag kan inte minnas att jag tänkte på lacken nämnvärt. Däremot så blev Emerald Sparkle ett lack som intresserade mig senare så jag köpte ett 2009 på Tradera. Det var väl ett fint grönt lack. Jag bloggade om det i slutet på 2009. Ruby Pumps ingick också i kollektionen. Även det en vacker klassiker.

När jag bloggade om mitt Emerald Sparkle ytterligare en gång för nåt år sedan så anande jag att min version var en dud och det kunde några läsare konstatera. Aj då. Ut och leta på ebay efter originalet. Det var inte helt lätt redan då men jag fick tag i en flaska och nu när jag äntligen har testat så kan jag förstå tumultet som uppstod 2008. Tydligen var det ett riktigt riv efter lacket. Det ska ha släppts igen i ”Loves You SNow Much”-kollektionen och då var efterfrågan ännu större. Det var i den vevan som en dud tillverkades om jag förstod det rätt. Varför man gör så förstår jag inte. Det är ju som med OPI My Private Jet, som jag också har en trist version av.

Idag har jag i alla fall originalet att visa och det är så härligt mystiskt. Oerhört vackert grönt glitter in en mörkgrön jellybas. Aningens hungrigt på överlack men det är värt att fläska på med det för att få det där vackra djupet och den glossiga ytan. Lacket är verkligen ett grönt Ruby Pumps.

Nu kände jag att det inte riktigt framgick hur fantastiskt det här lacket är. Det ÄR helt underbart!

Applicering: Lättlackat och täcker med 2-3 lager. Jag har tre lager på bilderna för att försäkra mig om täckningen. Torktiden är normal.

 

Translation:

Sleigh Ride, Julen 2008 / Loves You Snow Much, Julen 2009

Time for green claws again. It’s Karin’s Green Wednesday and I celebrate the day with a classic, gorgeous polish.

At first, 2009, I bought this but the version I first got was a dud which I realized rather late. I hunted down an original bottle on ebay which wasn’t easy and finally I have tried it. Oh my. I can understand why this polish was popular.

The polish is a green version of Ruby Pumps and consists of green glitter in dark green jelly base. So mystical and gorgeous. Needs a lot of top coat but it’s so worth it. I’m so glad I have a bottle.

Application: Three coats in the pictures but two coats can be enough. Easy to apply and normal dry time.

 

China Glaze - Emerald Sparkle 01 China Glaze - Emerald Sparkle 03 China Glaze - Emerald Sparkle 06 China Glaze - Emerald Sparkle 07 China Glaze - Emerald Sparkle 08 China Glaze - Emerald Sparkle 09 China Glaze - Emerald Sparkle 11 China Glaze - Emerald Sparkle 14

 

 

15 reaktioner på ”China Glaze – Emerald Sparkle

  1. Why oh why did they discontinue this polish?!! It is just so gorgeous! It looks beautiful on your nails. I have one bottle and I hoard it, usually saving it for the holidays. I wish they would bring this polish back out so it could be paired with Ruby Pumps! Thank you for the wonderful photos!

  2. Ett mycket vackert lack! Jag köpte det när det kom i första släppet och det är jag belåten med, det är ett lack som definitivt bör finnas hos alla lackgalningar. Tur att du fått tag på originalversionen:)

  3. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

  4. Skönt att inte vara helt nernördad än, jag har inte detta otroligt vackra lack. Vet inte om jag ens sätt det heller tidigare, men antar att jag måste ha gjort det. Men nu vill jag ha det!!!!

  5. Ping: Best of 2014 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

