CND Vinylux – Plum Paisley

Kollektion: Modern Folklore, Hösten 2014
Utskickat i recensionssyfte

God morgon! Det är första vintermånaden och julmyset kan börja på riktigt. Älskar julmys.

Jag hade tänkt visa rött idag, på World Aids Day, men lyckades tyvärr glömma detta. Jag ville ändå nämna dagen för att uppmärksamma detta lite extra. Musikhjälpen som P3 arrangerar, kommer i år att samla in pengar för att hjälpa till att stoppa spridningen av hiv. Musikhjälpen börjar 8/12. Längtar.

Idag ska jag visa det sista lacket ur höstkollektionen och jag ska allt se till att fixa i ordning en sammanfattning inom kort.

Plum Paisley är ett superdupermörkt skimmerlack med plommonnyans. Vampigt och snyggt. Jag kommer att tänka på russin av någon anledning. Många gånger ser detta ut att ha en rödbrun ton. Trots att jag tycker att detta är snyggt är detta det lacket som jag tycker minst om i kollektionen. Det betyder inte att det är fult, det betyder att kollektionen är lyckad.

Applicering: Lite rinnigare än övriga lack i kollektionen men fortfarande mycket bra formula. Täcker med två lager och torkar snabbt.

 

Translation:

Modern Folklore Collection, Fall 2014
Sent for review

Today is World Aids Day and I’m a bit angry at myself for not remembering to paint my nails red. I still wanted to mention this since it’s important to pay attention to this day. In Sweden a popular radio channel arranges a fund-raising every year in December called Musikhjälpen (music help). Three well-known persons is locked inside a cage and are sending radio twenty-four seven. People can send in wishes for music to be played and at the same time give money for a good cause. This year the fund-raising is for helping HIV not to spread.

Instead of red nails I have the last polish from Modern Folklore to show you. This is a dark, vampy shimmer in a plum shade. Really nice but this is my least favorite in the collection. That means that the collection is a good one. I will do a post with the whole collection soon.

Application: Two coats. A tiny bit runny but still great formula. Dries quickly.

 

CND - Plum Paisley 01 CND - Plum Paisley 03 CND - Plum Paisley 04 CND - Plum Paisley 12CND - Plum Paisley 11CND - Plum Paisley 13CND - Plum Paisley 14CND - Plum Paisley 15

 

 

4 reaktioner på ”CND Vinylux – Plum Paisley

  1. Ping: Modern Folklore Collection Fall 2014 summary | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

