Golden Rose Jolly Jewels – 123

Just nu jobbar jag på med att beta av en massa lack. Jag har köpt färre lack det senaste och varit hård vid nya inköp. Det har verkligen släppts många fina lack under hösten men jag har ändå haft is i magen.

Lacket jag ska visa idag köpte jag när vi var i Bulgarien. Och det var förra sommaren. Alltså, sommaren 2013. Och nu närmar vi oss julen 2014. Därför känner jag att det är svårt att motivera för många nya lackinköp just nu. Dock vet jag att jag kommer att få en fin kollektion i julklapp. Vilka lack det är får ni se efter jul. 🙂

Till dagens lack som är ett glitterlack som lämpar sig bäst för layering. Inget nytt under solen men jag har inget annat lack i samlingen som liknar detta. Det finns nog ett gäng dupes till detta, skulle jag tro.

Lacket innehåller svarta och vita hexor samt mikroglitter i silver. Jag valde att lägga två lager över vitt. Skit också. Jag skulle ha nöjt mig med ett lager. Det var snyggare. Jag testade även matt överlack på manikyren och i verkligheten var det snyggare än den blanka varianten.

Vet ni vad jag tänker när jag ser mina naglar. Nedsmälta dominoplattor. 🙂

Applicering: Lite svårt att sprida ut glittret jämnt. Formulan torkar så himla fort att man knappt hinner lacka över nageln med glittret. Lite thinner hade nog inte varit fel. Annars inga konstigheter.

 

Translation:

Ok, so I’m on a no buy. You know why? I have sooooo many untrieds. I have ordered one collection that will be a christmas present from my parents but otherwise, no new ones.

I mean, today’s mani is a layering with a polish I bough during a vacation in Bulgaria in Summer 2013. That’s a while ago. I have a lot of polishes that I haven’t tried which are old.

Today’s polish is a glitter in clear base. Black and white hexagonals and micro glitter in silver. I put two coats over white. I should’ve left it with one coat only. Now, it looks a bit messy. Anyways, I still like this. It looks like melted dominos. I also put matte to coat on which makes this looks plastic and fun.

Application: Two coats here. A bit tricky to get the glitter even on the nail since the polish dries so fast. Otherwise, no problems.

 

Golden Rose Jolly Jewels - 123 08Golden Rose Jolly Jewels - 123 04 Golden Rose Jolly Jewels - 123 05 Golden Rose Jolly Jewels - 123 10 Golden Rose Jolly Jewels - 123 12 Golden Rose Jolly Jewels - 123 13 Golden Rose Jolly Jewels - 123 14 Golden Rose Jolly Jewels - 123 15

 

And here it is with matte top coat.

Golden Rose Jolly Jewels - 123 matte 01 Golden Rose Jolly Jewels - 123 matte 06 Golden Rose Jolly Jewels - 123 matte 09Golden Rose Jolly Jewels - 123 matte 08

 

 

 

4 reaktioner på ”Golden Rose Jolly Jewels – 123

  1. Läckert lack! Så karaktärsfast av dig att klara av att hålla nere nagellacksköpen. Jag klarade av det fram tills för ett par månader sedan, men på sistone har jag shoppat löjliga mängder lack! Det har kommit så många fina nya kollektioner!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

