Modern Folklore Collection Fall 2014 summary

Modern Folklore

 

Här kommer sammanfattningen av Modern Folklore. En kollektion som jag till en början inte var så exalterad över men efter att ha testat mig igenom lacken, måste jag säga att jag är imponerad. Jag har tyckt om alla lack och formulan har varit nära på perfekt.

Lacken kanske inte är unika, de sticker inte ut nämnvärt. Det finns förmodligen dupes till alla. Är man ute efter lack med goda egenskaper och saknar nyanser liknande lacken i kollektionen så kan jag varmt rekommendera dessa.

Hållbarheten kan jag inte uttala mig om då jag inte har testat lacken en längre tid.

Alla lacken har täckt med två lager, varit lättlackade och torkat snabbt. Jag visar lacken i favoritordning.

 

Translation:

Here’s my summary of the Modern Folklore Collection. I was in the beginning not that thrilled about the collection but I must say I’m impressed. The formula is great, they cover in two coats and dries quickly.

I have not tried the lasting of the polishes since I have only been wearing those a day or two.

I put the polishes in favorite order. The polish uppermost is my favorite.

 

CND Vinylux - Crimson Sash 02Crimson Sash

CND Vinylux - Fine Vermillion 06

Fine Vermillion

CND Vinylux - Indigo Frock 03

Indigo Frock

CND Vinylux - Rose Brocade 04

Rose Brocade

CND Vinylux - Locked Love 06

Locket Love

CND - Plum Paisley 04

Plum Paisley

These polishes were sent for my honest review

 

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

