Darling Diva – GTO

Kollektion: Muscle Car Diva Collection

Jag skrev igår att jag har hållit igen på inköpen av nya lack. När man har såna här juveler i otestat-högen så går det faktiskt att låta bli att köpa nytt. Nästan i alla fall. Jag skulle bara in och dubbelkolla en grej på Darling Diva’s shop och såg till min fasa att Muscle-lacken är på väg bort. *svälj* Jag som vill ha några till ur kollektionen. Jag får avvakta lite till och hoppas att de finns kvar när jag har ekonomi till att köpa de jag saknar.

Det är hur som helst onsdag vilket så klart innebär grönt på klorna. Karin visar en gammal goding från IsaDora och jag visar äntligen GTO.

Grönt och glitter. Det är något med det. Det går aldrig fel. Och även om detta lacket inte släpptes i en julkollektion kan jag inte låta bli att tänka gnistrande julgran. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är bara för ljuvligt. Undrar varför grönt är så lockande? Jag älskar grönt på naglar, hemma och på kläder. Vårens grönska…det bästa. Det måste vara något positivt och uppiggande med just grönt. Rött är alltid min favvofavvo men grönt kommer hack i häl som favoritfärg.

Applicering: Det här ville jag bygga upp på egen hand och det kräver lite arbete. Fyra lager, rejäla lager. Lite svårt att få täckande på sidorna av nageln. Så har jag upplevt det med alla dessa lack ur kollektionen. Har ofta det problemet och det kanske beror på att naglarna är så välvda. En plattare nagel hade kanske klarat sig med tre lager? På bilderna har jag ett lager överlack. Det fungerar bra så. Men för ytterligare glossighet så hade jag toppat med ytterligare ett lager överlack. Torktiden är bra trots alla lager.

 

Translation:

Muscle Car Diva Collection

Finally! Finally I have put GTO on my nails. This collection is too beautiful and I would love to own every bottle. I haven’t yet got them but I will do my best to lay my hands on everyone.

GTO is a green glitter with a lot of different sizes and also some gorgeous prismatic glitter. Since it’s Karin’s Green Wednesday this is my contribution.

I love this! I guess you already knew that, but I had to mention that. 🙂

Applicaton: Four coats to build up coverage. No problem applying despite that I many times have problems getting these kind of glitters to cover on the sides of the nails. I think that depends on my curved nails. The dry time is normal.

 

Darling Diva - GTO 02 Darling Diva - GTO 04 Darling Diva - GTO 09 Darling Diva - GTO 10 Darling Diva - GTO 11 Darling Diva - GTO 12 Darling Diva - GTO 13 Darling Diva - GTO 14 Darling Diva - GTO 15

11 reaktioner på ”Darling Diva – GTO

  1. Nej, är de på utgående??? Panik! Men jag har verkligen inte råd att köpa några lack i december. Gah! Det här är iaf sjukt fint och nog det av Muscle Car-lacken som jag är mest sugen på.

  2. Galet vackert lack! Det är verkligen något speciellt med gröna glitterlack. Jag skulle nog kunna äga hur många som helst om jag bara hade plats och råd med det…
    Det kan ligga något i det du skriver om att det är svårt att få ut lacket på kanterna när man har kupiga naglar. Det har ju jag också, och jag har också lite problem med det. Det är som att man inte kommer åt så bra på kanterna och lacket inte flyter ut hela vägen.

  3. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

  4. Ping: Best of 2014 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

