Depend – 418

Kollektion: Minilack Höst 2014
Utskickat i recensionssyfte

Idag bloggar jag om ett höstlack från Depend. Det är mörkt rött och har en brun ton. Glossigt men färgen är inte min kopp te. Lite tråkigt lack. Fick hem lite skojigheter från Depend nyligen, bland annat nageldekorationer. Jag tänkte att det kunde bli tjusigt med en nit på ringfingernageln. Den var lite stor till mina pluttiga naglar så det ser mest knasigt ut. Jaja. Jag försökte i alla fall. 🙂

Applicering: Bra formula och täcker med två lager. Torktiden är normal.

 

Translation:

Fall Collection 2014
Sent for review

Today I have a polish from Depend’s fall collection to show you. Nothing thrilling here. Dark, varmpy red creme with a hint of brown. Not really my cup of tea. It’s very glossy, though, which I like.

I thought that it could be nice with a little (read too big) stud on one of my nails. But it looks so big and strange on my small nails.. I have smaller studs which I will try later on.

Application: Two easy coats and normal dry time.

 

Depend - 418 09Depend - 418 03 Depend - 418 04 Depend - 418 07 Depend - 418 08 Depend - 418 11

 

5 reaktioner på ”Depend – 418

  1. Du kanske redan har fått denna fråga tidigare men hur får du ett sånt ”perfekt” resultat? Superblankt och slätt? Jag tycker det är svårt att måla utan att det blir klumpar, streck eller ränder.

    • Jag har verkligen övat. 🙂 Om du tittar tillbaka på mina inlägg från 09-10 så är det inte så perfekt. Jag försöker vara försiktig när jag målar men vissa lack är besvärliga och då blir det kladd hos mig också. Men, öva, öva, öva. Det är mitt tips. Kolla även klipp på youtube. Det finns säkert någon som lagt upp bra tips på applicering. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

