Rescue Beauty Lounge – Locavore

Kollektion: Spring/Summer 2009

RBL är ett sånt där märke som är dyrt och som jag sällan köper. Jag äger inte jättemånga och kan tycka att de är lite överprissatta. Det är fin kvalitet och allt och flaskorna är lite extra lyxiga men det är inte ofta jag får extrema habegär. Lacken är ofta fina men inte tillräckligt fräcka för att jag ska punga ut med onödigt mycket pengar. Många av lacken är dock unika.

Några lack har jag skaffat mig och de är väldigt fina. Jag är glad över de lacken.

Locavore är inte nytt men det finns faktiskt att beställa för 18 dollar på hemsidan. Som hittat. De nya lacken kostar 20 dollar och frakten är hutlös har jag för mig. Kommer man upp i 200 dollar är frakten fri så det lönar sig att sambeställa. Det är bland annat så jag har skaffat mig lacken.

Nog tjatat om det. Trots åldern på lacket känns det inte omodernt. Det är glittrigt och härligt och innehåller mestadels guldglitter men även andra färger som blått och cerise. Perfekt till nyår och liknande festligheter.

Applicering: Lätt att applicera men kräver några lager. Det är värt det. Torktiden är snabb och ett rejält lager med topplack rekommenderas.

 

Translation:

Spring/Summer 2009

Here’s an oldie that I have had for ages. It’s time for Locavore to enter my blog. This is a fun and incredibly sparkly polish in gold, fuchsia and blue. Makes me happy and would be a perfect mani for New Year’s Eve.

Application: Lots of coats but easy to manage and dries rather quickly. Use a thick coat of top coat.

 

Rescue Beauty Lounge - Locavore 01 Rescue Beauty Lounge - Locavore 04 Rescue Beauty Lounge - Locavore 07 Rescue Beauty Lounge - Locavore 09 Rescue Beauty Lounge - Locavore 10 Rescue Beauty Lounge - Locavore 11

 

 

4 reaktioner på ”Rescue Beauty Lounge – Locavore

  1. Ja, precis sådär tycker jag också om RBL. Numera finns det ju oändliga mängder med läckra lack som inte är så dyra.

  2. Läckert! RBL var ett sånt märke jag gärna köpte från nailmail, just för att de är lite krångliga att få tag på. Har ett av deras glittret men tror det är Look Rich, Be Cheap. Har bara använt den som accent och den var så gräslig att ta bort att jag drar mig för att använda den, men kanske borde testa igen med peel of bas under.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

