China Glaze – This Is Tree-Mendous

Kollektion: Happy HoliGlaze Collection, Julen 2013

Den här kollektionen som kom förra julen är underskattad, tycker jag. Det har jag kommit på i efterhand. Jag köpte inte så många lack förra året men är sugen på att köpa några till nu.

This Is Tree-Mendous skaffade jag mig alldeles nyligen trots att det är grönt. Att jag inte köpte det direkt är en gåta. Jag ville testa det idag så att jag kan vara med på Karin’s Gröna Onsdag.

Det här är över förväntan faktiskt. Jag lackade först tre lager och det torkar till en halvmatt yta. Nästan lite sandlack över finishen och jäkligt snyggt. Vad jag kan se så är det smått glitter i grönt och guld och en nyans som är ganska ljus men inte mesig. Det glittrar så fint. Återigen, grönt glitter kan inte gå fel.

Jag testade även lacket med överlack och det är också fint.

Applicering: Tre lättlackade lager och snabb torktid.

 

Translation:

Happy HoliGlaze Collection, Holiday 2013

This collection that came last year is great and I recently realized that. I only bought a few bottles last year and recently I bought some more. I think I need a few more than that.

I tried This Is Tree-Mendous today since it’s Karin’s Green Wednesday. This is a lovely green glitter. It dries somehow semi matte and looks almost like a textured polish with lots of sparkle. I also put a top coat on the mani and that looks beautiful as well.

Application: Three easy coats and good dry time.

 

China Glaze - This Is Tree-Mendous 01 China Glaze - This Is Tree-Mendous 02 China Glaze - This Is Tree-Mendous 03 China Glaze - This Is Tree-Mendous 04 China Glaze - This Is Tree-Mendous 05

Here it is with top coat:

China Glaze - This Is Tree-Mendous w tp 01 China Glaze - This Is Tree-Mendous w tp 07China Glaze - This Is Tree-Mendous w tp 03 China Glaze - This Is Tree-Mendous w tp 06 China Glaze - This Is Tree-Mendous w tp 08 China Glaze - This Is Tree-Mendous w tp 09China Glaze - This Is Tree-Mendous w tp 05

 

 
 

6 reaktioner på ”China Glaze – This Is Tree-Mendous

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

