Spell Polish – Dwelling In Cliffs

Kollektion: Threads of Pangea Collection
Utskickat i recensionssyfte

Häromdagen fick jag hem fyra nya lack från Spell Polish och kunde inte vänta länge med att testa. Jag började med Dwelling In Cliffs som är ett blålila lack med mikroglitter i brons och lätt holoeffekt. Jag borde verkligen inte ha lackat med detta nu när det är som mörkast men jag kunde inte låta bli.

Jag är förtjust i det rödaktiga glittret och att holoeffekten är så där lätt utspridd. Väldigt svårt att fånga holot men jag ser i vissa ljus hur vackert det är och kan bara ana hur fint det skulle vara i solen. Nyansen är så vacker. Sval på något sätt.

Bilderna är verkligen kass. Blä. Very Emily har perfekta bilder på lacket.

Applicering: Bra formula men när man tar upp penseln första gången får man skrapa av lacket som finns på skaftet annars rinner det ner och droppar rätt vad det är och såna överraskning vill man inte ha när man lackar. Täcker med två lager och torkar halvmatt så överlack är att föredra.

 

Translation:

Threads of Pangea Collection
Sent for review

This week I received a delivery from Spell Polish with four new polishes. I couldn’t wait to try so I began with Dweilling In Cliffs. This is a blue-ish purple with sparkle in bronze, which looks kinda red and there’s fine holo shimmer that looks like dust from a fairy. I couldn’t get any decent pictures of this but I promise that the reddish sparkle is there and the holo shimmer is super beautiful.

Unique and the shade is so nice! But my pics, not satisfied. They are so…blurry. Check out Very Emily’s pics. They are perfect.

Application: Two coats and good application. Use thin coats. The dry time is good and it dries to a semi matte finish so top coat is recommended.

 

Spell Polish - Dwelling In Cliffs 03 Spell Polish - Dwelling In Cliffs 05 Spell Polish - Dwelling In Cliffs 11Spell Polish - Dwelling In Cliffs 13 Spell Polish - Dwelling The Cliffs 17 Spell Polish - Dwelling The Cliffs 18Spell Polish - Dwelling In Cliffs 07 Spell Polish - Dwelling In Cliffs 08

 

En reaktion på ”Spell Polish – Dwelling In Cliffs

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

