Zoya – Yuna

Kollektion: Ignite Collection, Hösten 2014

Det märks kanske inte på bloggen men Zoya är ett av mina favoritmärken. Jag blir sällan besviken och det är bra kvalitet på lacken.Ändå är jag så dålig på att använda Zoya.

Jag har inte köpt så många Zoya det senaste men den skimriga höstkollektionen kunde jag så klart inte låta bli. Just höstkollektionerna är Zoya bra på. Sedan tycker jag om att deras kollektioner som högst består av sex lack. Zoya släpper ofta 12 lack vår, sommar och höst men delar upp dem i två kollektioner. En med krämlack och en med lite blandade finishar. Jag gillar att de gör så. Det är oftast de skimriga lacken som lockar mig.

Yuna är precis lika fint på naglarna som i flaskan. Skimret försvinner inte utan det syns tydligt. Det här är snyggt alltså. Basen är mörkt blågrå och det innehåller massor av guldglitter. Oerhört vackert.

Applicering: Även om penseln hade en liten missbildning var lacket lätt att lacka med. Det täcker utan problem med två lager och det flyter ut precis som man vill. Torktiden är normal och snyggast blir det med överlack.

 

Translation:

Ignite Collection, Fall 2014

Zoya is one of my favorite brands. I’m not good at showing that. I will try to be better posting Zoya-swatches since Zoya makes so many gorgeous polishes.

I couldn’t resist the shimmery fall collection Ignite and I bought it a while ago. Finally I have tried one of the polishes, Yuna. I wasn’t too thrilled about this but it turned out so beautiful. Sometimes the shimmer you see in the bottle isn’t that visible on the nail but Yuna looks exactly the same on the nails. The base is blue toned, dark grey and it has golden glitter.

Application: Flawless application and coverage in two coats. Good dry time.

 

Zoya - Yuna 01 Zoya - Yuna 02 Zoya - Yuna 03 Zoya - Yuna 04 Zoya - Yuna 05 Zoya - Yuna 07 Zoya - Yuna 09 Zoya - Yuna 10 Zoya - Yuna 11

3 reaktioner på ”Zoya – Yuna

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

