Depend – 4042 Line Out Lilac

Kollektion: Metallic, Hösten 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag är nog inte ensam om att ha naglar i lite sämre skick nu under den här perioden. Jag slutade för ett bra tag sedan med nagelstärkare för att se om det gjorde skillnad på ett positivt sätt. Jag har varit lite rädd för att nagelstärkare förstör nageln i längden. Men jag märker ingen positiv skillnad än. De är skörare än någonsin.

Dessutom är både nagelband och naglar torra hur jag än masserar med olja. När nageln inte är på topp så blir inte heller lacken på naglarna perfekt.

Nu tänker jag inte ta på mig hela skulden för dagens halvtjaskiga inlägg. Jag lackade först med lacket på ett baslack men det blev inte bra så jag tog bort och gjorde om. Då lackade jag på bar nagel. Det blev faktiskt bättre trots mina ojämna och räfflade naglar. Dock är jag inte nöjd med finishen. Visst, det är metallic men det var i princip omöjligt att få detta snyggt. Jag orkade bara inte göra om detta lacket en tredje gång. Det var det inte värt.

Det här är ingen favorit men det är inte jättefult heller. Färgen ser lite blek ut på mig och är lite för färglös för min smak men gillar man sval lila så kanske detta kan vara något.

Applicering: Som sagt, jag hade det besvärligt när jag försökte få detta jämnt utan penseldrag. Det gäller att inte ha varken för lite eller för mycket lack på penseln och få drag är att föredra. Jag skulle börja att applicera penseldragen på sidorna av nageln först och avsluta med ett drag på mitten av nageln. Hoppas ni förstår vad jag menar. Torktiden är snabb och i övrigt har jag inget att anmärka på. Två lager på bilderna.

 

Translation:

Metallic Collection, Fall Collection 2014
Sent for review

This is a cool toned, pale violet metallic that looks good in the bottle but didn’t turned out that well on my nails. Since my nails are in a bad condition at the moment it’s hard getting polishes to look good on them. Especially since my cuticles are dry as the desert. I promise, I use oil daily.

Brushstrokey and a bit tricky to apply but looks ok. The shade is pretty nice but not on me. It just looks too pale. Purple lovers may like this, though.

Application: Two coats but hard to get an even finish. Dries quickly. Try to find the right amount of polish on the brush when applying.

 

Depend - 4042 Line Out Lilac 01 Depend - 4042 Line Out Lilac 02 Depend - 4042 Line Out Lilac 03 Depend - 4042 Line Out Lilac 04 Depend - 4042 Line Out Lilac 05 Depend - 4042 Line Out Lilac 06

 

 

2 reaktioner på ”Depend – 4042 Line Out Lilac

  1. Mina naglar är helt åt fanders. Har varken haft tid eller ork att ta hand om dem senaste tiden. Och det syns. Nåja, hoppas återfå lite energi under julledigheten. 🙂 Lacket var inte riktigt min smak, den lila nyansen känns lite mesig.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

