Spell Polish – White Knight

Kollektion: The Good and the Evil Collection
Utskickat i recensionssyfte

I fredags släppte Heather, skaparen av Spell Polish, en ny kollektion. Kollektionen består av både matta lack och effektlack. Jag fick hem ett lack från kollektionen i förra veckan som är ett effektlack men jag kan lova att jag är sugen på de matta lacken också.

White Knight är ett blågrönt effektlack som beroende på bas blir antingen mer blått eller mer grönt. Jag vet att detta gör sig bra över svart men ville testa över en lite otippad färg. Jag valde att lägga detta över ett lila krämlack. Effektlacket är vackert skimrigt med lite större skimmerpartiklar.

Det blev hur fränt som helst över lila. Nästan lite duokromiskt. I och med att kameran gör det lila för blått syns inte kontrasten lika tydligt som i verkligheten. Nästa gång jag använder detta ska jag lacka med lite tunnare lager för ännu mer effekt.

Jag trodde inte att jag skulle hinna fixa ett blått inlägg till Emelie’s Blå Måndag men då hade jag fel. 🙂

Applicering: Väldigt bra formula och på bilderna har jag ett lager.

 

Translation:

The Good and Evil Collection
Sent for review

On Friday, Heather released another cool collection. This time with matte polishes and some amazing toppers. Last week I received White Knight, which is a blue green, shimmery topper. I already knew this would look great over black but I wanted to try another color as a base.

I thought that a purple creme could be nice to use as a base. I was right. This turned out so awesome. It looks duochromic which is not that visible in the pictures since the camera chose to make the purple more blue, as usual. But I love the result. I must try this over other colors as well. And next time I will do thinner coats for even more effect.

So, this is my contribution to Emelie’s Blue Monday. 🙂

Application: Easy to apply and normal dry time.

 

Spell Polish - White Knight 11 Spell Polish - White Knight 12Spell Polish - White Knight 01 Spell Polish - White Knight 05 Spell Polish - White Knight 07 Spell Polish - White Knight 10 Spell Polish - White Knight 13 Spell Polish - White Knight 14

 

4 reaktioner på ”Spell Polish – White Knight

  1. Jäklar vad snyggt!
    Och jag avundas dina fina naglar! Mina bara går av hela tiden på arbetet 😦 Och nu är mina händer så torra att de spruckit på flera ställen. Aj aj

  2. Ping: Depend – 413 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

