piCture pOlish – Festival

Flakelack var hypat för några år sedan och jag försökte samla på mig en himla massa Nfu-Oh’s som just nu står i Helmer och dammar. Jag tycker det är kul med flakelack men har inte känt samma glöd inför det på senare år.

Så hände något denna hösten. Flera lacktillverkare började visa kommande flake-kollektioner och jag fattade ingenting. Det kändes lite som att, ”se på dessa häftiga nyheterna som kommer”. Jag förstår dock att det finns flera som har blivit lacknördar på senare tid och kanske missade att köpa på sig Nfu-Oh’s godingar. Då är det ju fantastiskt att det går att köpa härliga flakelack igen. ILNP är det märket som har släppt fränast flakelack och de liknar inte de gamla flakisarna. Vill ha!

Festival köpte jag via Nailmail för evigheter sen. Jag kände att det kunde vara kul att ta fram det nu när det är lite trendigt. Jag har lagt två lager över det svarta OPI WHO ARE YOU CALLING BOSSY?!?. Jag har själv inget flakelack som har så här många färger i sig. Här finns blått, grönt, orange, gul och säkert någon mer färg. Riktigt härligt över svart.

Applicering: Lite skralt med flakisar på ett lager men vid två lager blir det lagom. I övrigt lättlackat.

 

Translation:

I bought Festival a long time ago and now when it seems like flakes is the trend I thought that I could show you this flakie.

Festival consists of flakes in all kind of colors in a clear base and looks really cool over a black creme. I must use this again!

Application: For this result I used two coats and it’s easy to apply.

 

piCture pOlish - Festival 03 piCture pOlish - Festival 05 piCture pOlish - Festival 06 piCture pOlish - Festival 07 piCture pOlish - Festival 09 piCture pOlish - Festival 08piCture pOlish - Festival 01 piCture pOlish - Festival 02

 

 

3 reaktioner på ”piCture pOlish – Festival

  1. Jag har också samlat på mig en himla massa flakies från Nfu-Oh. Är inte så intresserad av att skaffa fler traditionella flake-lack, men duokroma eller multikroma flakiesar vill jag gärna ha. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

