CND Vinylux – Chiffon Twirl

Kollektion: Gilded Dreams Collection, Julen 2014
Utskickat i recensionssyfte

Kan bli lite skralt med inlägg under nån dag här. Julstöket är i full gång och är det något jag brinner för förutom nagellack så är det mat. Och riktig, naturlig mat ska det vara så det blir extra mycket tid i köket. Allt ska göras från grunden. Men jag klagar inte. Jag älskar hemlagad, riktig mat utan konstigheter i. 🙂 Ett inlägg får det i alla fall bli innan jul, sen får vi se.

Eftersom denna kollektionen är limited edition och släpptes inför julen så ville jag visa detta nu, innan det är för sent. Kollektionen består av tre lack varav detta är min favorit.

Det är ett foillack i ljust, ljust rosa som lutar rejält åt champagne. Många menar att detta är roséguldfärgat men jag håller inte helt med. Jag har smycken i roséguld och när jag jämför så är smyckena mycket mer guldiga. Oavsett så är detta oerhört vackert. Det är lite grovkornigt, gnistrigt och samtidigt blankt. Jag gillar!

Applicering: Tre lager och lättapplicerat. Jag var lite snabb när jag skulle lägga på överlacket så det förstörde finishen lite men annars har jag absolut inget att klaga på.

 

Translation:

Gilded Dreams Collection, Holiday 2014
Sent for review

There can be less posts here these days since there’s a lot to do before Christmas. I will try to blog tomorrow but I can’t promise anything.

I wanted to show you Chiffon Twirl before Christmas since this is a holiday polish and limited edition. This is my favorite of the three polishes in this collection.

Chunky foil in light, light pink that leans towards champagne. Very beautiful. Love it.

Application: Three coats and easy application. I was too fast applying the top coat so it ruined the finish a little bit but otherwise, I have nothing to complain about.

 

CND Vinylux - Chiffon Twirl 07CND Vinylux - Chiffon Twirl 02 CND Vinylux - Chiffon Twirl 03 CND Vinylux - Chiffon Twirl 06 CND Vinylux - Chiffon Twirl 08

 

En reaktion på ”CND Vinylux – Chiffon Twirl

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

