Delush Polish – Tonight’s the Night

Kollektion: Slice of Life Collection

Jag har inte varit så sugen på Delush Polish tidigare men när kollektion Scream Supreme kom, som är inspirerad av American Horror Story, ändrades allt. Serien är så cool och jag blev förälskad i alla lack i kollektionen så jag bestämde mig för att skaffa den. Det blev en julklapp av mina föräldrar så jag fick inte se lacken förrän på julafton. Jag är så glad över lacken. Vill testa alla på en gång.

När jag beställde pågick black friday-kampanjen där två lack ingick om man kom upp i 60 dollar. Det var inte lätt att välja ut de där extra lacken men till slut valde jag Green with Ivy och Tonight’s the Night. Tonight’s the Night fick bli första lacket ut.

Lacket består av svart jelly som bas med stora, runda glitter i fuchsia, fyrkantiga glitter i gult och fuchsia, smått glitter i grönt och blått och även mindre fyrkanter i grönt. Det var dock svårt att få upp glittret. På swatches som jag har sett har det varit rejält med glitter men jag fick kämpa för att få upp de runda och de större fyrkantiga glitterbitarna.

Slutresultatet blev ändå jäkligt fränt. Det gör inget att det är lite glitter på naglarna men nästa gång ska jag försöka få med ännu mer glitter.

Överlack är ett måste då lacket inte är lika snyggt utan.

Applicering: Tre lager och normal torktid. Dock tror jag att jag snålade med mängden lack och därför fick jag inte med så mycket glitter som jag ville.

 

Translation:

Slice of Life Collection

My first Delush Polish. 🙂 I got the whole Scream Supreme Collection from my parents in a christmas gift. When Delush Polish had the Black Friday campaign two polishes were sent for free if you ordered for 60 dollar. I chose Tonight’s the Night and Green with Ivy.

Tonight’s the Night has a black jelly base och lots of fun and different glitter. Round glitter in fuchsia, square glitter in fuchsia, yellow and green and small glitter in blue and green. Cool.

I had trouble getting the big glitters on the brush so I ended up with just a few glitters on the nails. It still looks cool, though.

I will try a bit more next time to get more glitters on the nails.

Application: Three coats and normal dry time. Top coat is recommended. It looks so much better with a shiny top coat than without.

 

Delush Polish - Tonight's the Night 01 Delush Polish - Tonight's the Night 02 Delush Polish - Tonight's the Night 03 Delush Polish - Tonight's the Night 06Delush Polish - Tonight's the Night 04 Delush Polish - Tonight's the Night 05 Delush Polish - Tonight's the Night 07

 

 

4 reaktioner på ”Delush Polish – Tonight’s the Night

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

