Nordic Cap – NP50

Näst sista dagen på 2014 har jag ett halvrafflande lack att visa. När jag är på City Gross eller på Eko-hallen i Borås slinker det gärna med några Nordic Cap. Nu har jag ett helt gäng i samlingen som jag inte har testat.

NP50 är koboltblått i metallic-finish men på bilderna är det dassigt. Undrar om det finns någon kamera i denna värld som kan fånga rätt blå nyans eller rätt lila nyans? Detta är till och med lite duokromiskt. Det skiftar lite mellan två olika blå nyanser. Rätt snajsigt.

Applicering: Två lager och lättlackat. Tack vare metallic-finishen lämnar det lite penseldrag. Torktiden är normal.

Jag har börjat knåpa på ett ”best of 2014”-inlägg så det ska jag försöka posta inom kort. Först måste jag komma på vad jag ska ha för lack på självaste nyårsafton.

 

Translation:

Tomorrow is the last day of 2014 and today I have a rather plain polish to show you. NP50 is a metallic in cobolt blue. Much more bright irl. In the pictures it looks kinda meh.

Application: Two coats and rather easy application. Normal dry time but since it is a metallic the finish is a bit brush strokey.

 

Nordic Cap - NP50 01 Nordic Cap - NP50 02 Nordic Cap - NP50 06Nordic Cap - NP50 03 Nordic Cap - NP50 04

 

 

2 reaktioner på ”Nordic Cap – NP50

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

