Nordic Cap – NP64

Det här är nästan inte värt ett inlägg men jag tänker att ni vill veta om vissa lack är värda att köpa eller inte. Nu är inte Nordic Cap något dyrt märke så man dör ju inte fattighetsdöden om man har köpt det och inte tycker om det. Bra att veta är att det är apskirt så försök er inte ens på att lacka med detta på egen hand.

Jag råkade ha detta i arkivet och upptäckte att Emelie kör Blå Måndag, årets första. Därför kan jag lika gärna posta denna halvmisslyckade manikyr.

Det är ett glitterlack i en klar bas i färgerna blått, lila och grönt men mestadels blått. Det är skitfint men bör användas som layering vilket jag inte hajade till en början. Men nu vet jag och även ni. 🙂

Annars så håller jag på att swatcha upp Depends vårkollektion och tänkte att jag blogga om den imorgon. Kul va? 🙂

Applicering: Eh, massa lager. Minst fyra. Blir väldigt tjockt på nageln och torkar därför långsamt. Bättre att använda som layering, eller kanske gradient.

 

Translation:

Aha, it’s Emelie’s Blue Monday and I realized that I had a blue manicure that I haven’t show you. Nothing to be thrilled about, though. I wasn’t sure that I should post this but it can be good to know when polishes isn’t…that great.

I hoped for this to be more opaque but noooo, this is a layering glitter only. I really, really tried to get this opaque but after four-five coats it looks like this. Not great. I like the glitter itself, though. Probably nice as layering or gradient. The combo is nice. Blue, purple and green glitter in a clear base.

Application: Many, many coats which ends up in a thick mess. Never dries and still not completely opaque. Did I mention that this is for layering?

 

Nordic Cap - NP64 01 Nordic Cap - NP64 03 Nordic Cap - NP64 05 Nordic Cap - NP64 06

 

8 reaktioner på ”Nordic Cap – NP64

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

