CND Vinylux – Fedora

Utskickat i recensionssyfte

Fedora fick jag för ca ett år sedan om jag inte minns fel. Det var en av produkterna som skulle betygsättas i Daisy Beauty Awards. Då var jag inte så impad. Jag bloggade aldrig om lacket då men här om dagen plockade jag fram det igen.

Jag hade tio minuter på mig innan jag skulle sätta mig i bilen för att åka och fika med några vänner. Jag hade nakna naglar. Det gick ju inte. Eftersom jag vet att Vinyluxarna torkar snabbt slängde jag på två lager och avslutade med topplacket. Det torkade på några få minuter och jag kom nästan i tid till fikat. 🙂

När jag fotade hade lacket suttit på i två dagar så jag fräschade till det med ytterligare ett lager topplack. Visst ser det fortfarande riktigt bra ut trots två dagars manikyr? Nu utlovas ju en hållbarhet på sju dagar så det är nog inte så konstigt.

Färgen är vampig och väldigt mörkt brunröd. Ser nästan svart ut men är glansigt och snyggt.

Applicering: Två lager och lättlackat som bara den. Torkar toksnabbt.

Translation:  

Sent for review

I got this polish a year ago. I have tried it before but can’t remember that I liked it very much. This time I was in a hurry so I needed something fast drying. I picked Fedora once again and put two easy coats on and the top coat. It dried in a few minutes.

I like the vampy, red brown color. It almost looks like a black polish but softer somehow.

Application: Easy application, two coats and dries quickly.

CND Vinylux - Fedora 01 CND Vinylux - Fedora 03 CND Vinylux - Fedora 05 CND Vinylux - Fedora 08CND Vinylux - Fedora 07 CND Vinylux - Fedora 10

2 reaktioner på ”CND Vinylux – Fedora

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

