Rimmel – Bronze Princess

Kollektion: Metal Rush

Det är första gången jag testar ett lack från Rimmel. Jag har dålig koll på märket. Det är en present från mina föräldrar och är ett av lacken som är köpta på Mallis.

Jag hade inga höga förväntningar här. Jo, på själva lacket i sig hade jag förväntningar. Jag trodde dock inte att formulan skulle vara så bra. Jag har erfarenhet från duokromiska lack att de ofta är vattniga och skira. Det finns undantag men ofta är det så.

Om vi börjar med själva färgen…nä, färgerna. Det här är ett multikromt lack som vi visserligen har sett tidigare men det gör det inte mindre snyggt för det. Det skiftar från plommon och grafitgrått till brons, guld och grönt. Olika färger syns olika mycket beroende på ljus. Tjusigt.

Varför gillar jag detta extra mycket? Jo, formulan. Helt fantastisk.

Applicering: Jag brukar inte nämna penseln om den inte är extremt dålig eller extremt bra. Den här penseln är precis i min smak. Den är rundad och styv på ett bra sätt så det är lätt att få fina kanter. Formulan är lagom tjock och det är väldigt pigmenterat för att vara ett duokromt lack. Det hamnar precis där man vill och det täcker utan problem med två lager. Knappt några penseldrag alls och torktiden är normal.

 

Translation:

Metal Rush Collection

This polish is a gift from my parents and they bought it on Mallorca. I’ve never tried Rimmel before but I must say I’m impressed. Especially of the formula.

The shade is a shifter, multi chrome. It shifts from plum and grey to bronze, gold and green. Different look in different lighting. Very nice. Maybe not unique but I like it anyway.

Application: Very good formula. Pigmented and easy to apply. The brush is perfect and rounded. Makes the application even better. Two coats and normal dry time.

 

Rimmel - Bronze Princess 01 Rimmel - Bronze Princess 06Rimmel - Bronze Princess 03 Rimmel - Bronze Princess 05Rimmel - Bronze Princess 04 Rimmel - Bronze Princess 09 Rimmel - Bronze Princess 11

 

8 reaktioner på ”Rimmel – Bronze Princess

  1. The Rimmel Metal Rush collection is a very good collection, all with at least some duochrome. They are readily available in the UK, and I have tried quite a few of them. I would be happy to send some more to you if you wanted, but I’m not aware of any way to actually post nail varnish overseas as an individual any more… 😦

  2. I didn’t even realize this line came out until a local store was going out of business. I kept going in the store each week up to close of business. On the last week, I found this collection there. I was amazed! And found it funny that they had old stock like this in their back warehouse.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

