piCture pOlish – Attitude

Ett snabbt söndagskvällsinlägg kommer här. Attitude har jag haft länge. Det är ett av alla så kallade ”collaboration shades”. Attitude är Overall Beauty’s skapelse men lacket verkar inte finnas kvar hos Picture Polish längre.

Det här är ett bra lack på alla sätt och vis men jag föll inte som en fura. Jag tror att det beror på den lite för blåtonade lila färgen. Jag blev inte så hänförd helt enkelt. Det ser jäkligt fint ut på naglarna och det prismatiska glittret är jättefint men det är något som gör att jag inte känner DET för lacket.

Sen är det som vanligt alldeles för blått på bilderna. Jaja.

Applicering: Två-tre lager och riktigt trevligt att lacka med. Torkar ganska snabbt.

 

Translation:

Here’s a quick post this Sunday evening. Attitude is a polish I have had for a while now. It’s a collaboration shade and the maker of this one is Kim at Overall Beauty. I can’t find this polish at Picture Polish anymore so I guess it’s discontinued.

I didn’t fell totally in love with this. It looks perfect on the nails and I love the prismatic glitter but the shade isn’t that thrilling. I guess it’s too blue toned purple for my taste. Nice but not a favorite.

And of course, this is too blue in my pics.

Application: The formula is perfect and it covers in two-three coats. Good dry time.

 

piCture pOlish - Attitude 02 piCture pOlish - Attitude 03 piCture pOlish - Attitude 04 piCture pOlish - Attitude 05 piCture pOlish - Attitude 06 piCture pOlish - Attitude 10

 

 

2 reaktioner på ”piCture pOlish – Attitude

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

