Zoya – Remy

Kollektion: Ignite Collection, Hösten 2014

Idag är det måndag och den är blå på alla sätt och vis. Den är blå för att det är Emelie’s Blå Måndag och den är blå för att vädret är…det sämsta på länge. Grått, dassigt och regn på tvären. Dessutom sov jag som en kratta inatt så jag har varit som en zombie hela dagen.

Att det är Blå Måndag på naglarna är dock bara härligt. Jag valde att testa ett lack från Zoya’s underbara höstkollektion. Remy är ju fullständigt supervackert. Men jag kunde inte fota detta. Kameran ville inte få till skarpa bilder hur jag än gjorde. Detta ska ses i verkligheten.

Basen är en fantastiskt fin blå. Skimret är i guld men förvandlas till grönt i den blå basen. Det nästan skiftar i nyans på naglarna. Galet fint, helt enkelt.

Applicering: Pigmenterat som attan så det funkar med ett lager. Jag tycker dock att det är lättare att lacka två tunnare lager. Torktiden är normal. Det är lätt att det rinner iväg om man har för mycket lack på penseln men med lagom med lack är det hur lätt som helst att applicera.

 

Translation:

Ignite Collection, Fall 2014

This Monday is blue in every way. It’s Emelie’s Blue Monday, yay. But…the weather is crappy. Grey, rainy and windy. So…blue Monday it is. I want sun now so I can wear some holos.

Anyway, I thought that it was time to wear Remy and wow, I’m glad I put this on. This is so stunning. A wonderful blue base with shimmer in gold that turns green on the nail. So gorgeous. Very hard to capture and the pics is so blurry. Grrrr.

Application: A one coater but I used two thin coats instead. I found it easier to apply in thinner coats. Good formula and normal dry time.

 

Zoya - Remy 01 Zoya - Remy 05Zoya - Remy 02 Zoya - Remy 03 Zoya - Remy 06 Zoya - Remy 09 Zoya - Remy 10

 

 

7 reaktioner på ”Zoya – Remy

  1. Hej. Skrev precis på Instagram och kikade nu in på din blogg. Så himla inspirerande som sagt, har fått så mycket tips och idéer. Detta lacket var ju oxå så otroligt fint. Hoppas man kan hitta den i den vanliga affären typ Åhléns, eller är det nätet du shoppar på?
    Mvh Susanna

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

