IsaDora Nude Essentials Spring 2015 Wonder Nail Swatches and review

Lacken är utskickade i recensionssyfte

För bara några dagar sedan trillade IsaDora’s första lack för året ner i brevlådan. Som vanligt är det pasteller som gäller för våren och IsaDora har släppt fyra krämiga, ljusa pasteller. Lacken är en del av kollektionen Nude Essentuals som redan nu ska finnas på butikshyllorna.

Jag har swatchat de fyra lacken eftersom jag förstod det som att ni gillar den typen av inlägg. 🙂 I nummerordning kommer lacken och jag kommer att skriva mina tankar om lacken under bilderna.

 

Translation:
These were sent for review

Just recently I received IsaDora’s new polishes for spring. There are four pastels this time and I have swatches of them all. I think the collection is available in stores now. I will write my thoughts under the pics.

 

IsaDora - Posh Peach 03 IsaDora - Posh Peach 09 IsaDora - Posh Peach 15 IsaDora - Posh Peach 17500 Posh Peach 
Riktigt ljus aprikos. I flaskan går det att se ett fint skimmer men det syns inte alls på nageln. Nyansen är superfin och lättburen. Kände mig inte alls blek, snarare tvärtom. Underbar glans även utan topplack.
Tre lager på grund av mina räfflade naglar. Annars skulle jag tro att två lager räcker. Bra formula men det underlättar att vara lätt på handen vid applicering. Se upp så att det inte blir luftbubblor. Lätt hänt med flödiga lager.

Light peach that’s so easy to wear. In the bottle I can see subtle shimmer but that’s not visible on the nail. This is my fav. 
Three coats since my nails are in bad condition and very uneven. I think you can get coverage with two. Easy application but be careful so you don’t end up with bubbles. 

 

IsaDora - Candy Store 02 IsaDora - Candy Store 09 IsaDora - Candy Store 12 IsaDora - Candy Store 14501 Candy Store
Härlig varm rosa. Pastellig men utan att bli för blek. Jag trivdes verkligen i detta och det är en sån nyans som gör att man känner sig lite solbränd. Härlig glans även här.
Tre lager men vid jämnare naglar räcker det förmodligen med två lager. Bra formula men även här kan det uppstå luftbubblor om man inte är försiktig.

Cute, warm pink. It’s pastel but not pale. I really enjoyed wearing this. Makes me look tanned. So shiny. 
Three coats but the same thing here. I guess it’s ok with two if your nails are even. If you’re not careful you can end up with bubbles here as well. 

 

IsaDora - Spring Bud 01 IsaDora - Spring Bud 08IsaDora - Spring Bud 05IsaDora - Spring Bud 14502 Spring Bud
Trots att det är grönt fångar det inte min hjärta riktigt. Jag tror att det är för blekt för mig och det klär mig inte helt hundra. Mina fingrar blir så röda mot lacket. Annars är glansen superfin. Färgen lutar åt mint men jag vill ändå inte påstå att det är mintgrönt.
Återigen, tre lager men räcker nog med två på jämna naglar. Bra formula som jämnar ut sig fint. Även här finns det risk för luftbubblor om man lackar med för tjocka lager.

This is a pale, pale green with a hint of mint that doesn’t look good on me. It makes me look reddish. Nice shine, though.
Three coats again. Same thing here, probably a two coater. Good formula but again, be careful to avoid bubbles.


IsaDora - Fresh Linen 01 IsaDora - Fresh Linen 02 IsaDora - Fresh Linen 04IsaDora - Fresh Linen 03503 Fresh Linen
Det här är en lila som inte alls är min kopp te. Den är både för blek och för beigegrå. En kall nyans som jag inte passar i. Här tänker jag mjölk med blåbär. Fin glans i alla fall.
Här har jag två lager men ser att jag borde använt tre. Här ser ni att jag fick en liten luftbubbla på pekfingret och förmodligen var jag för snabb eller använde jag onödigt mycket lack på penseln.

This is a purple that doesn’t thrill me. It too pale and to greige. I just don’t feel for it. But glossy like the other ones. 
Two coats in my pics but I should’ve used three here too. Same formula as the other but here I ended up with a stupid bubble on my pointer.

 

——————————————————————————–

 

Jag ser alltid fram emot IsaDora’s kollektioner och nagellack. Dessa fyra lack är fina men jag föll bara för två av lacken. Ibland blir det bara för mycket pastell från alla märken när våren närmar sig och jag kan ibland tycka att det alltid släpps krämlack i liknande nyanser. Jag vill se mer rafflande lack, spännande skimmer och glitter…ja, ni vet sånt som nagelnördar gillar. Nåja. Vi vet ju att IsaDora släpper fler kollektioner så vem vet vad som väntar.

 

I always look forward to IsaDora’s collections and new polishes. These four polishes are nice but I only fell for two. I somehow feel that I want to see something else than only pastels. There are just too many pastels from different brands when spring is coming. I hope for something thrilling later this year. 

 

 

 

7 reaktioner på ”IsaDora Nude Essentials Spring 2015 Wonder Nail Swatches and review

  1. Alla lacken ser väldigt trevliga ut! Är glad att läsa att Posh Peach är lättburen, då jag tänkte att det kanske inte skulle vara det. Ska nog börja testa dessa i helgen.

  2. Gillar faktiskt pasteller och tycker att alla märken släpper alldeles för mycket skimmerlack (vilka inte faller mig i smaken) dock vore ju roliga glitter inte fel. 🙂 Inga helt nya färger här kanske men de två första är intressanta och ska kollas närmare på i butik.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

