Sinful Colors – Leather Loose (bonus pics with ILNP Brilliance)

Kollektion: Leather Luxe, 2013

Det HÄR lacket fullkomligt älskar jag! Jag äger några få Sinful Colors och de är fina allihop men detta, detta är galet snyggt.

Jag såg det på någon blogg och hittade lacket på ebay. Det går fortfarande att hitta där men det finns inte en uppsjö av lacket verkar det som så är du sugen, klicka hem det fort.

Jag har då inte sett detta tidigare hos något märke så det känns helt unikt. Basen är mörkbrun och i lacket finns guldskimmer. Härligheten torkar matt och det är då jag faller som en fura. Så sjukt fränt. Snyggt. Det torkar till en perfekt och jämn yta och naglarna ser ovanligt fina ut.

När jag lackade med lacket såg jag att det här är lika snyggt som glansigt men jag ville njuta av den matta ytan så jag brydde mig inte om att lägga på ett glansigt topplack.

Applicering: Tre lager. Första lagret är rinnigt och svårt att applicera men det kan ha berott på baslacket. De två övriga lagren flyter på bra och jämnt. Torktiden är normal.

I förrgår fick jag hem 7 stycken ILNP flakelack och var bara tvungen att testa på ringfingernageln som en accent. Oh my. Måste snart göra en hel manikyr med något av lacken. ❤

 

Translation:

Leather Luxe Collection, 2013

I don’t own too many Sinful Colors but Leather Loose is a must have. Yep! I saw this on a blog, don’t remember which, but I immediately looked it up on ebay and ordered it.

I tried it yesterday and well, I totally, totally love this. The base is dark brown and it has golden shimmer. The polish dries to a matte finish and wow, so gorgeous. I know that this would look awesome with a shiny top coat but I wanted to enjoy this in its matte finish.

Application: Three coats. The first coat is hard to apply. Runny and watery but that can depend on the base coat. The other two coats are easy to apply and the dry time is normal. It dries to a matte and perfect, even finish.

Two days ago I received 7 flakies from ILNP. I couldn’t resist trying Brilliance as an accent nail. You can see pics in the end of this post.

 

Sinful Colors - Leather Loose 02 Sinful Colors - Leather Loose 06 Sinful Colors - Leather Loose 08 Sinful Colors - Leather Loose 09 Sinful Colors - Leather Loose 10 Sinful Colors - Leather Loose 11

 

Just look at them gorgeous flakes…look! 🙂

Sinful Colors - Leather Loose w ILNP 01 Sinful Colors - Leather Loose w ILNP 02 Sinful Colors - Leather Loose w ILNP 03 Sinful Colors - Leather Loose w ILNP 04

 

 

5 reaktioner på ”Sinful Colors – Leather Loose (bonus pics with ILNP Brilliance)

  1. Oj, wow!! Detta var vrålsnyggt!! Min syster åker till USA om en månad och jag har en lååååååång önskelista med många Sinful Colors, bland annat:)
    ILNP-flakiserna är magiska, det ser man ju direkt i flaskan och nu även på din testnagel.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

