Depend – 4043 Slapping Steel

Kollektion: Metallic, Hösten 2014
Utskickat i recensionssyfte

Mina naglar växer så det knakar men de är i så dåligt skick att jag inte kan ha så långa naglar. De är torra och räffliga och vill spricka. Det är som att det översta lagret av nageln släpper längst ut. Då är enda lösningen att fila ner. Så det får jag göra så fort de får fin längt. Blä. Nu trivs jag bra i kortisar också men ändå. Innerst inne vill jag ha så där långa som jag hade i somras.

Nåja. Lackade med ett metalliclack på mina nyfilade naglar igår. Faktiskt helt ok. Färgen gjorde sig i finishen. Jag är nog svag för mökrgrått eller grafit. Jag till och med gillade detta. 🙂 Tyvärr gör min belysning att penseldragen syns extra mycket. Det är inte alls så farligt i verkligheten. Så det här får absolut godkänt av mig. Tack vara att det har en rockig känsla.

Applicering: Det går att få täckande med ett lager men jag försökte jämna ut det med två lager. Hade jag använt lite tunnare lager hade resultatet blivit jämnare. Torktiden är normal.

 

Translation: 

Metallic Collection, Fall 2014
Sent for review

So, I had to file my nails down again. They are just too bad at the moment. They’re growing fast but the they’re in a bad condition so I have to shorter the nails as soon as they have a nice length. Well, well.

I put on a metallic yesterday in a shade I really like. Even though this is a metallic with some brush strokes I like this. The shade looks good in this finish. The brush strokes are not that visible in person. My lighting show every flaw.

Application: One coater I think. But I used two coats to even it out. Thick coats makes it harder to get this even but too thin are not great either. 🙂

 

Depend - 4043 Slapping Steel 01 Depend - 4043 Slapping Steel 02 Depend - 4043 Slapping Steel 04 Depend - 4043 Slapping Steel 10Depend - 4043 Slapping Steel 06 Depend - 4043 Slapping Steel 11

 

 

 

3 reaktioner på ”Depend – 4043 Slapping Steel

  1. Du klär verkligen i färgen 🙂 Dina naglar ser inte så fasligt korta ut men du har säkert långa nagelbäddar så det är därför. Min nagelräddare är ”Simply Pure Hydrating Oil” från Bliss Kiss, den gör underverk med naglarna och nagelbanden. Mina naglar har helt slutat skiva sig, eller nästan iaf, jag har fortfarande två problemnaglar på högerhanden. Ha en fin helg!

  2. Grått är alltid snyggt, även om jag själv inte alls är nyfiken på just den här kollektionen. Den är fin på håll, liksom. 😀

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

