Make Up Store – Doreen

Igår plockade jag fram det här gamla lacket. Jag köpte det när Make Up Store i Borås hade konkursutförsäljning för några år sedan. Jag hade förhoppningar om att MUS skulle starta upp i Borås igen men det har inte hänt tyvärr. Snyft snörvel.

Doreen är ett OPI ”The Show Must Go On” i lightversion. Supersnyggt men inte riktigt lika tjusigt som TSMGO. I dagsljus är det absolut snyggast. Då syns det att det skiftar en aning i nyans. Det finns både rosa, rött, orange och guld i Doreen. Skimret i lacket påminner om det skimret som Zoya använder i många av sina lack.

Jag var tvungen att kolla upp om lacket fortfarande finns i sortimentet och det gör det. 🙂 Så om du inte har lyckats knipa TSMGO så är detta inte dumt att ha istället.

Applicering: Ganska skirt så tre lager är nödvändigt. Lättlacket men aningens segtorkat.

 

Translation: 

Doreen looks so beautiful in daylight but sadly I only have pics in indoor lighting. This looks like the little sister to OPI ”The Show Must Go On”. Not exactly as beautiful but still very nice.

This has sparkling shimmer and shifts from pink to red to gold and also orange.

Application: Three coats and easy to apply. The dry time is on the longer side.

 

Make Up Store - Doreen 01 Make Up Store - Doreen 02 Make Up Store - Doreen 03 Make Up Store - Doreen 06 Make Up Store - Doreen 08 Make Up Store - Doreen 12

 

En reaktion på ”Make Up Store – Doreen

  1. Jag fick detta i min förra Glossybox och gillade det skarpt! Fast det ser mycket rödare ut på dina bilder (och även på andra swatcher jag googlat) medan mitt såg ut att dra mycket mer åt rosa. Kanske jag fick någon annan batch, vad vet jag, men snyggt oavsett 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

