My nail care routine (Cuticle removers)

Nagelvård! Visst ville ni läsa om det? Jag började i somras men kom bara till remover. Eventuellt kommer en uppdatering på removeranvändandet då jag har testat en ny trevlig remover.

Nu är det dags för nagelbandspeeling. Detta är en produkt jag inte kan leva utan. I början av min lackkarriär hade jag dålig koll på nagelvård och nagelbandspeeling hade jag aldrig testat. När jag väl testat första gången förstod jag hur viktigt det var för naglarna.

Det tar lite extra tid att lacka om med min rutin men det är värt det i längden. Att peela nagelbanden är inte bara positivt för utseendet. Fnasigheten försvinner ju direkt. Det stimulerar nagelroten att massera nagelbanden och kan hjälpa naglarna att växa fortare. Själva nageln blir renare och det är lättare att lacka på en nagel utan skräp och ojämnheter. Kanske är det därför som jag upplever att mina naglar växer väldigt fort nu för tiden. Vad vet jag?

Jag använder tre olika vaianter av nagelbandspeeling. Detta inlägget handlar om dessa tre produkter.

 

Translation:

This post were supposed to be posted last summer…Well, here it is now. I hope you’ll enjoy reading abut my nail care routine. I have rather crappy nails so I try to give my nails a lot of love. In this post I will write about cuticle removers. This is a product I no longer can live without. It makes the nails clean and fresh and I think the nail growth can be better by massage the cuticles. I use three different cuticle removers.

 

CND Cuticle EraserCND Cuticle Eraser använder jag dagligen. I alla fall varje gång jag ska lacka om. Mjukar upp och gör nagelbanden fina.

I use CND Cuticle Eraser before every new manicure. After the remover I’m always very dry on my cuticles and this product makes them soft and nice.

Depend NagelbandpeelingDepends nagelbandspeeling är grövre och den tar jag till nån gång i månaden. Den går snabbt att använda och är effektiv.
Den här bör man nog inte använda för ofta då den är ganska grov.

Depend’s cuticle remover is rougher and this one comes out one or two times a month. I love the feeling of this. 

Nfo Oh Cuticle RemoverNfu Oh’s Cuticle Remover är en vit vätska utan peelingkorn. Den penslas på vid nagelbanden och löser upp nagelbandsrester som sitter på nageln. Denna använder jag kanske en gång i månaden. Det går att använda den oftare men den är nog ganska stark så lite försiktig bör man nog vara.

Nfu Oh’s Cuticle Remover is a milky fluid that softens up the cuticles and makes it easy to remove some cuticle rests that’s stuck on the nails.

————————————————————————–

2014_05240014

Så här ser nageln ut innan CND’s Cuticle Eraser. Jag klickar dit lite kräm vid varje nagelband och masserar in. (Bry er inte om naglarnas skick. Lite förstörda efter Depends Gel Lack, borttagningen) Den doftar svagt men gott.

You can see how dry my nails and cuticles are here. Let’s put some CND Cuticle Eraser on. The pics are from last summer. I love the scent of this one. Not strong but nice.

2014_05240023
Jag har ovanligt trista nagelband som blir fnasiga så fort jag tittar bort. Här har jag precis masserat in CND’s Cuticle Eraser. Jag brukar alltid olja in naglarna efter detta och efter det torka bort överflödig olja och sedan lacka naglarna. Visst är det en klar förbättring?

See the difference? My cuticles look much better and after this I use to put some oil on as well. After that, I wipe off the oil and put some fun polish on.  

————————————————-

När det gäller Depends nagelbandspeeling så fungerar den på samma sätt som ovan. Den duttas ut på varje nagel nära nagelbanden. Sedan väntar du en liten stund innan du börjar massera. Den är görgo. 🙂 Den här sköljer du bort. Det behövs inte med CND.

When it comes to Depend’s cuticle remover you do as you do with the CND. You put the remover on the cuticles on every nail and wait for a while. Then massage the cuticles. I love this one since it’s kinda…raspy. Can you say raspy? Hope you know what I mean. This one you need to wash off, though.

—————————————————

Till Nfu Oh Cuticle Remover. Bilderna är från i somras och har inte använt den sedan dess men det märks. Ska nog ta fram den igen.

And now, Nfu Oh Cuticle Remover. These pics are also from last summer. 

Before Nfu Oh Cuticle Remover 01Så här brukar jag se ut efter borttagning av lack. Nu på vintern är det värre, detta är mitt i sommaren. Jag vill inte lacka nytt när jag ser ut så här och jag vill absolut inte visa swatches med torra nagelband. Men det är jag det.

Dry once again. I hate to look like this. Let’s see how the Nfu Oh works. 

Nfu Oh Cuticle Remover 02Här har jag penslat på cuticle remover. Det får sitta en liten liten stund. Ibland penslar jag på med ytterligare vätska.

Here I have applied some of the milky fluid. I let it be for a little while. 

Nfu Oh Cuticle Remover 03Det torkar fort som ses här och jag vill ha det kladdigt. Det är därför som jag brukar lägga på lite extra av vätskan. Sen använder jag en så kallad orangepinne och petar försiktigt ner nagelbanden. Det braiga här är att nagelbandsrester som har fastnat på nageln och går att skrapa bort, försiktigt.

It dries rather fast so I put some extra fluid on before I begin to remove the cuticle rests. I use an orange stick and poke down the cuticles gently. Cuticle junk that’s stuck on the nails become softer and are easy to remove. 

Nfu Oh Cuticle Remover 04Ser ni gojset på naglarna? Det är gammalt bös som eventuellt kan ha ställt till det vid lackning. Nu är naglarna jämnare och renare.

You see the junk on the nails? It feels great to get rid of that and get even and clean nails.

Nfu Oh Cuticle Remover 05Redan här ser det ju mycket fräschare ut. Här har jag bara tvättat händerna.

See, much better. I’ve washed my hands here. 

Nfu Oh Cuticle Remover 07
Nfu Oh Cuticle Remover 08

Efter lite nagelolja är resultatet som ovan. Nu känner jag mig redo för lackning.

And…some nail oil and you’re ready for a new manicure.  

———————————————————————————

Hoppas ni gillar mitt inlägg. Kanske fick ni något tips? Använder nu nagelbandsremover? Om inte, kommer ni att börja med det nu? 🙂

I hope you enjoyed this post and got some new ideas or tips. Do you use cuticle removers already or will you begin now. 🙂

15 reaktioner på ”My nail care routine (Cuticle removers)

  1. Hej! Från en lacknörd till en annan vill jag säga att du har oerhört fina nagelbäddar! Jag har CND hemma men upplever den som lite stark på mina känsliga händer så jag har inte använt den på länge, kanske ska ge den en nu chans. Jag använder oftast Sally Hansens cuticle remover, den blåa gelen, kanske en gång varannan vecka. Han varit lite nyfiken på Depends så jag kanske ska ge den en chans trots allt. 🙂

    • Oj, tack. Själv har jag komplex för mina räfflor och att de är så missfärgade. :/ Jag som har upplevt CND som mild. I och för sig har mina naglar varit lite sköra det senaste, tänk om det beror på den. Har inte provat Sally’s men tack för tips. 🙂

  2. Dina nagelvårdsrutiner är ett trevligt och efterlängtat inlägg. Efter det senaste med removers så fick jag Depends Miljövänliga som favorit, hade nog aldrig prövat den annars !
    Får se vad jag tar med mig av det här inlägget ; ) . Själv använder jag för tillfället OPI´s nagelbandsremover och känner mig nöjd med den.

    • Vad roligt om jag kan vara till hjälp. 🙂 OPI’s har jag inte testat men jag kan tänka mig att många produkter är snarlika. 🙂 Kanske testar jag ett annat märke när någon produkt tar slut.

  3. Det känns som om det var riktat till mej 😉 Oj som jag väntat på ett inlägg som detta. Jag oljar, smörjer och petar.Jag har letat efter dylika produkter men jag har letat på det mera naturliga planet och därför inte hittat. Allt på mina händer är torrt som fnöske. Ska leta upp di däringa produkterna och läsa det finstilta utan glasögon;);)
    Tack för tydlig info och för att man fick se dina naglar nakna, dom är beundransvärda.

    • Ibland verkar det inte vara nog, hur mycket man än masserar och oljar in. Jag är ganska noga med naturliga produkter, både när det gäller mat och hygien. Däremot använder jag nagelprodukter hej vilt utan att egentligen kolla vad de innehåller. Man kan ju undra hur bra det är att använda remover var eviga dag, t. ex.. o_O

  4. Kul inlägg! Måste säga att jag blev lite förvånad att du har tre olika produkter. Jag har Sally Hansens cuticle remover men är dålig på att använda den. Borde bli bättre och nu känns det som att felet har varit att jag bara har en sort 😉

    • Det har blivit tre produkter med tiden. 🙂 Först var det bara Depends, sen upptäckte jag Nfu Oh och för mindre än ett år sedan även CND. Så jag varierar mellan dessa just för att de fungerar lite olika. Sen tror jag att olika personer har olika problem med sina nagelband. Jag får greja hela tiden känns det som men vissa har helt perfekta nagelband naturligt. Det ser inte ut som att du har några problem. 🙂

  5. Oj vilken skillnad det blev, gillar såna här inlägg där man kan få lite tips. Har cnd och så har jag en sally hansen som ska ta bort böset. Mina naglar är extremt räffliga åt alla håll och kanter, dom har vart så i hela mitt liv så det är nog inte så mycket å göra åt. Har testat att fila/buffa nån gång ovanpå men känns meningslöst då naglarna växer ganska fort och vill ju inte göra nageln tunn heller

    • Mina naglar är också räffliga och jag vet inte vad man kan göra åt det. Det är nog bara så. Trist. Märker att det påverkar naglarna också. De spricker lätt där räfflorna är. Är också försiktigt med att fila på själva nageln. Är superrädd att det ska förstöra mer.

  6. Den där krämen blev jag väldigt nyfiken på. Lär väl gå att hitta på ebay misstänker jag. Nu under vintern är mina nagelband bedrövliga. Och räfflade naglar har jag också och missfärgade, men det gör mig inte så mycket då jag sällan går ”naken”.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

