Depend Garden Dreams Spring 2015 swatches and review

Depend Garden Dreams Collage

Kollektionen är utskickad i recensionssyfte. Detta är mina åsikter och jag är alltid helt ärlig.

 

Jag hade helt glömt av att Depend brukar släppa två kollektioner på vår och höst så jag blev glatt överraskad när Garden Dreams damp ner i brevlådan i början på veckan.

Eftersom många av er och även jag gillar kollektionsinlägg, så gör jag som jag gjorde med vårkollektionen, alla lack på en gång. Jäj!

Lacken i Garden Dreams är alla ljuva pasteller och torkar till en sidenmatt finish. Riktigt kul ju! Det går att lägga ett överlack på för glansig finish men jag ville inte ”förstöra” den mjuka, matta looken. Vissa av färgerna är ganska snarlika och jag hade gärna sett lite mer variation. Kanske vågar en hoppas på en murrig kollektion till hösten i samma finish. 🙂

Applicering: De är lite luriga att applicera. Det gäller att använda så få drag som möjligt vid appliceringen. Formulan är ganska tjock och det är lätt till att det blir fåror i lacket som är svåra att rätta till. Så, försök att använda lagom (?) flödiga, men ej FÖR tjocka lager och var lätt på handen.

Till en början såg det ut att bli jätteojämnt på naglarna men när lacket får torka till så ser det rätt bra ut, trots att jag snabblackat och inte varit jätteförsiktig. Eftersom mina naglar är ojämna med tråkiga räfflor så har jag oftast använt mig av tre lager. På vissa har jag använt enbart två lager men tre lager är helt klart bäst på mina naglar.

 

Translation:

The collection was sent for my honest review.

Here’s the second spring collection by Depend this year, Garden Dreams. The collection consists of soft pastels that dries to a silky matte finish. They are so beautiful and I like almost eveyone.

Application: Thick formula and a bit tricky to apply. I tried to use few drags and not too thick and not too thin coats. Also, try to be easy on your hand applying these. I used three coats, sometimes two. I think, if you have even nails, two is enough. I have uneven nails, that’s why I used three coats. About dry time I don’t know. I only swatched these and took it off immediately.

On to the pics…

 

Depend - 4052 Daisy Petals 04Depend - 4052 Daisy Petals 05 Depend - 4052 Daisy Petals 11
4052 Daisy Petals
Vitt och fräscht. Tack vare att finishen är så soft och mjuk så ser detta riktigt klädsamt ut. Jag tycker om.

Soft and nice white. Easy to wear. 

 

Depend - 4053 Sunshine Kisses 02 Depend - 4053 Sunshine Kisses 05 Depend - 4053 Sunshine Kisses 08 Depend - 4053 Sunshine Kisses 094053 Sunshine Kisses
Urmysig gul nyans. Den här är så söt.

I really like this light and soft yellow. So cute.

 

Depend - 4054 Blooming Roses 01 Depend - 4054 Blooming Roses 06 Depend - 4054 Blooming Roses 08 Depend - 4054 Blooming Roses 114054 Blooming Roses
Aprikosrosa och gölligt. 🙂

Another cute one.

 

Depend - 4055 Backyard Peonies 01 Depend - 4055 Backyard Peonies 05 Depend - 4055 Backyard Peonies 07 Depend - 4055 Backyard Peonies 15 Depend - 4055 Backyard Peonies 164055 Backyard Peonies
Även detta är fint. Ok, ni fattar. Jag gillar lacken.

I think you get it by now. I really like these. 🙂

Depend - 4056 Butterfly Dreams 01 Depend - 4056 Butterfly Dreams 03 Depend - 4056 Butterfly Dreams 064056 Butterfly Dreams
Här är undantaget. Gillar inte, passar inte mig alls. Dessutom blev bilderna jättefula.

Ok, this one didn’t really suit me. The only one I didn’t like at all.

 

Depend - 4057 Lovely Wildflowers 01Depend - 4057 Lovely Wildflowers 05Depend - 4057 Lovely Wildflowers 04 Depend - 4057 Lovely Wildflowers 094057 Lovely Wildflowers
Fint.

Lovely.

 

Depend - 4058 Sweet Blooms 01 Depend - 4058 Sweet Blooms 02Depend - 4058 Sweet Blooms 04Depend - 4058 Sweet Blooms 08
4058 Sweet Blooms
Svalt ljuslila. Vackert.

Cool toned, pale purple. Pretty.

 

Depend - 4059 Morning Sky 01 Depend - 4059 Morning Sky 07Depend - 4059 Morning Sky 05 Depend - 4059 Morning Sky 084059 Morning Sky
Oh no. Min pekfingernagel har gått sönder. 😦 Lacket är fint i alla fall.

Icy blue. Nice. 

 

Depend - 4060 Spring Romance 01 Depend - 4060 Spring Romance 05 Depend - 4060 Spring Romance 09 Depend - 4060 Spring Romance 164060 Spring Romance
Fin blå med en skvätt grönt i sig. Inte min favorit bland de blå.

Nice blue with a drip of green. 

 

Depend - 4061 Garden Tea Party 01 Depend - 4061 Garden Tea Party 02 Depend - 4061 Garden Tea Party 05 Depend - 4061 Garden Tea Party 064061 Garden Tea Party 
What’s not to like?

 

Depend - 4062 Apple Pie 01 Depend - 4062 Apple Pie 03 Depend - 4062 Apple Pie 06 Depend - 4062 Apple Pie 104062 Apple Pie 
Sweet.

 

Depend - 4063 Secret Garden 01 Depend - 4063 Secret Garden 12Depend - 4063 Secret Garden 06 Depend - 4063 Secret Garden 144063 Secret Garden
Den här klarar jag mig utan. Fin men inte finast bland de blå och gröna.

I can do it without this. It’s nice but I’m not totally in love.

 

————————————————————-

Vad tycker ni om kollektionen? Gillar ni finishen? Jag är helt såld på finishen och är förtjust i nästan alla nyanser, förutom det blekt lila Butterfly Dreams.

Lite bökig formula och det var svårt att hitta rätt teknik för att applicera dessa men annars tycker jag det här var en toppen-kollektion.

 

So, what do you think? Do you like the finish and colors? I love the finish but had hoped for a bit easier formula. It would be nice to see this finish in a fall collection, don’t you think. Dark and vampy shades in matte and shimmer finish. 

Overall, I think this collection is great. 

 

 

8 reaktioner på ”Depend Garden Dreams Spring 2015 swatches and review

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

