Nordic Cap – NP33

Idag blir det små kortisar till naglar. Min pekfingernagel har fått två sprickor långt ner på båda sidorna. Iiiih. Jag ville verkligen kapa naglarna häromdagen men ville samtidigt ha samma längd på naglarna på alla Depend-lack som jag visade igår. Därför väntade jag lite för länge och nageln gick sönder. Förmodligen hade den klarat sig om jag hade kapat naglarna tidigare. Jaja. Så kan det gå. De växer så det knakar men tyvärr är kvaliteten kass så det är inget positivt att de växer fort. Längtar till vår och sommar.

Det är faktiskt en befrielse att kapa naglarna ordentligt och börja på nytt. Jag tror att jag trivs bättre och bättre i korta naglar. Jag känner mig så klo-ig med långa nu för tiden.

Dagens manikyr är blå eftersom det är Emelie’s Blå Måndag. Jag tror till och med att Emelie själv bar detta lacket för några veckor sedan. Det är ett himmelsblått krämlack med prismatiskt glitter, både små hexor och mikroglitter. Ett glatt och lekfullt lack.

Applicering: Två superenkla lager som torkar snabbt. Inget att klaga på alltså.

 

Translation:

My nails are short again but to be honest, I like them best this way. Dunno why they’re growing so fast. The sad part is that they tend to break as soon as they get some length.

This Blue Monday I have a Nordic Cap to show you. It’s a sky blue creme with prismatic hexagonals and micro glitter. A fun polish. Visit Emelie for more blue manicures. 🙂

Application: Two easy coats and good dry time. Nothing to complain about.

 

Nordic Cap - NP33 01 Nordic Cap - NP33 05 Nordic Cap - NP33 07 Nordic Cap - NP33 08 Nordic Cap - NP33 10 Nordic Cap - NP33 11

 

 

4 reaktioner på ”Nordic Cap – NP33

  1. Så fint det blev 🙂 kan vara skönt att kapa naglarna lite emellanåt när dom börjar bli slitna, många gånger är det enklare med korta naglar men långa är ju såå snygga

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

