China Glaze – Angel Wings (ABC Challenge)

Kollektion: Holiday Joy Collection, Julen 2012

Hej hej! Idag påbörjas ABC Challenge, en utmaning som Helena på Lacky Corner har kört igång. Tanken är att ta sig igenom sin otestade, i bokstavsordning. Otestade lack visar jag visserligen hela tiden men det är kul att göra en liten utmaning av det hela. 🙂

Det är dessutom bara två gånger i veckan så jag tror nog att jag ska kunna delta de flesta dagar.

Jag tänkte börja med ett glittrigt China Glaze som jag nyligen skaffade mig. Jag är svag för de här glitterlacken som China Glaze har släppt i några kollektioner men just Angel Wings var ingen höjdare. Färgen ser så glittrig och guldig ut i flaskan men dör lite på nageln. Bilderna är superfina men verkligheten är inte lika kul. På bilderna har jag två lager överlack och det ser så himla trevligt ut. Tills jag vaknade dagen efter. Det prismatiska glittret var som bortblåst och det såg mest dassigt ut.

Lacket hade mumsat i sig överlacket och kvar fanns en senapsgul sörja. Rätt fult. :/ Bättre lycka vid bokstav B, får vi hoppas på. 😀

Applicering: Tre lager och lättlackat. Torkar snabbt.

 

Translation:

Holiday Joy Collection, Holiday 2012 

Today, the ABC Challenge begins and it’s Helena at Lacky Corner who is the host of this great challenge. The goal with this challenge is to get through the untested pile with the help of the alphabet. Two days a week I will show you polishes in alphabetic order and today is letter A.

I always show untested polishes so this is not really a challenge for me but it’s a fun way to choose next polish to swatch. My problem is to try already tested and gorgeous polishes. Maybe I should have a day for oldies…

This first day in the challenge is a golden, glittery China Glaze. This looks gorgeous at first. Micro glitter in yellow toned gold and prismatic glitter. I used two coats of top coat and as you can see in the pics, it’s beautiful. But…when I woke up the day after it had turned to something ugly. Matte, dull and looked like some mustard yellow grime. Let’s hope for something better on letter B. 😀

Application: Three easy coats and good dry time.

 

China Glaze - Angel Wings 01 China Glaze - Angel Wings 03 China Glaze - Angel Wings 04 China Glaze - Angel Wings 05 China Glaze - Angel Wings 06 China Glaze - Angel Wings 08 China Glaze - Angel Wings 09 China Glaze - Angel Wings 10

 

 

7 reaktioner på ”China Glaze – Angel Wings (ABC Challenge)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

