Colors by Llarowe – Connie, You Saucy Minx (ABC Challenge)

Kollektion: Spring 2014

Idag är det dags för bokstaven C i Helena’s ABC Challenge och jag har ett gudomligt vackert lack på klorna. Samtidigt som jag försöker få till ett inlägg så lyser solen rätt in i ögonen. Jag kan bara inte gnälla över det. Känslan av solens värme var längesedan jag upplevde. Mmm. Solen var visserligen framme även igår men jag har inte riktigt vant mig.

Connie, You Saucy Minx ingick i en beställning jag gjorde redan i somras. Galenskap att låta det stå så länge. Så blir det när man har för många lack att gå igenom. Tur att jag har dragit ner på beställningarna. Det här lacket är så fint att jag redan vet att det kommer med på topplistan vid årets slut.

När jag lackade med detta drog jag lite efter andan. En riktig juvel. Basen är blåtonad lila jelly och innehåller massor av skimmer i rosa och även i guld. Heeeeelt omöjligt att fota, så klart. Jag har inte sett en enda korrekt swatch av detta eller så är det min skärm som är knas.

Det är så mycket varmare och mer lila i verkligheten.

Applicering: Två enkla lager. Hade nog kunnat täcka med bara ett lager. Mycket kan en säga om CbL men formulan kan en aldrig klaga på. Dock var torktiden lite längre än vanligt.

 

Translation:

Spring 2014 Collection

Alright, the ABC Challenge continues and today it’s time for letter C. Helena is showing a classic from China Glaze and I have a gorgeous one by CbL.

Connie, You Saucy Minx is a stunner. Already when I applied this I almost fainted. It’s sooooo beautiful. In my pics this looks very blue but the base is blue toned purple jelly and consists of lots of pink and gold shimmer. Totally…awesome. This is a warm purple jewel and I know that this will be on my best of 2015 list in the end of the year.

Application: Two smooth and easy coats. A bit longer dry time than I’m used to with CbL, though.

 

Colors by Llarowe - Connie, You Saucy Minx 02 Colors by Llarowe - Connie, You Saucy Minx 09Colors by Llarowe - Connie, You Saucy Minx 01 Colors by Llarowe - Connie, You Saucy Minx 03 Colors by Llarowe - Connie, You Saucy Minx 07 Colors by Llarowe - Connie, You Saucy Minx 08Colors by Llarowe - Connie, You Saucy Minx 04 Colors by Llarowe - Connie, You Saucy Minx 06

9 reaktioner på ”Colors by Llarowe – Connie, You Saucy Minx (ABC Challenge)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

