F.U.N Lacquer – Secret

Kollektion: 1st Anniversary Collection

Som jag har längtat efter att få lacka med Secret. Till dagens Gröna Onsdag kände jag att det skulle bli ett perfekt bidrag. Lever det upp till mina förväntningar? Kanske inte riktigt.

Karin visar idag ett lack från BB Couture, ett märke som jag tycker väldigt mycket om. Karin undrar, precis som jag, vad som har hänt med märket. Det släpptes många fina och unika lack men nu verkar de ha lagt ner? Synd.

Mitt bidrag idag är en glitterbomb i tealgrönt och prismatiskt glitter. Allt i en klar bas. Det är svårare att bygga upp täckning än jag trodde så därför blev jag lite frustrerad när jag skulle lacka med detta. Kanske är det det som drar ner betyget en aning. Det glittrar verkligen hejvilt och i solen är det fantastiskt. Den gröna nyansen är verkligen underbar.

Jag tror att mina korta naglar gör att jag inte blir lika förtjust i lack som jag borde vara. Åh, vad jag saknar mina vanliga, lite längre naglar. Väx nångång. 😀

Applicering: Fyra rejäla lager. Ändå relativt lättlackat men jag hade hoppats på bättre täckning. Kanske använda som layering nästa gång. Torktiden är bra trots att det är rejält med lack på naglarna.

 

Translation:

1st Anniversary Collection

For Karin’s Green Wednesday this week I have a glitter bomb to show you. I had very high expectations on this one.

The polish consists of teal green glitter and prismatic glitter in a clear base. It was harder to get opaque than I thought. I used four thick coats. That was a bit annoying.

The polish is very beautiful and sparkles like crazy but I thought that I would love it more than I did. That can depend on my nubbies at the moment. I’m used to longer nails so now I only want them to grow fast.

Applicaton: Four coats but easy to manage. The dry time is good despite so many coats.

 

F.U.N Lacquer - Secret 01 F.U.N Lacquer - Secret 04 F.U.N Lacquer - Secret 06 F.U.N Lacquer - Secret 07F.U.N Lacquer - Secret 02 F.U.N Lacquer - Secret 10 F.U.N Lacquer - Secret 12 F.U.N Lacquer - Secret 14 F.U.N Lacquer - Secret 13

 

7 reaktioner på ”F.U.N Lacquer – Secret

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

  2. Det är ju jättetjusigt! Det här står och dammar bland mina otestade lack, men jag borde nog ta fram det snart. Bra att veta att det inte täcker så bra på egen hand, då ska jag ha något under när jag testar det.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

