Deborah Lippmann – Do the Mermaid (ABC Challenge)

Kollektion: The Mermaids, Sommaren 2013

Idag har vi redan kommit till bokstaven D i Lacky Corner’s ABC-resa. Jag kör D både på märke och namn idag och det är ett lack som jag är så glad över att äga. Vissa kollektioner tilltalar mer än andra och den här kollektionen har jag lyckats få ihop. Det är något med lacken som gör mig extra förtjust.

De är unika och samtidigt jättefina så även om de kostar mer än vanliga lack tyckte jag att det var värt att lägga några extra slantar på lacken. Do The Mermaid är ljust och svalt lila i basen med massor av skimmer i både lila och guld. I lacket finns även små hexor i mörklila. Visst är det vackert?

Applicering: Mycket bra formula. Penseln är perfekt och formulan är superenkel att jobba med. Två-tre lager och snabb torktid. Överlack är att föredra då det blir lite knöligt utan.

 

Translation:

The Mermaids, Summer 2013

Today the Lacky Corner ABC Challenge continues and it’s time for D.

I’m so glad that I have finally tried Do the Mermaid. I had to get the complete collection since I love the look of these. They’re unique and very beautiful. I have a weakness for mermaids and the sea.

Do the Mermaid has a beautiful, shimmery, cool toned purple/violet base with small hexagonals i darker purple. I really like this.

Application: Perfect formula. Two-three coats and good dry time. Dries to a bumpy finish so top coat is recommended.

 

Deborah Lippmann - Do The Mermaid 13Deborah Lippmann - Do The Mermaid 11Deborah Lippmann - Do The Mermaid 14 Deborah Lippmann - Do The Mermaid 15Deborah Lippmann - Do The Mermaid 16Deborah Lippmann - Do The Mermaid 21 Deborah Lippmann - Do The Mermaid 01 Deborah Lippmann - Do The Mermaid 03

9 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Do the Mermaid (ABC Challenge)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

