Gina Tricot – Blue Space

Har ni sett sicket lack Gina Tricot har ordnat till? En liten flört med indiebranschen kanske? Detta köpte jag ganska nyligen. Jag tar mig ett kik på Gina då och då för att se om de har fått in några spännande lacknyheter. Senast fanns några stycken som jag fölll för och speciellt detta då.

Först vill jag dock påminna om att det är Emelie’s Blå Måndag så besök gärna henne också och säg hej.

Mitt blåa bidrag denna måndag är alltså detta blåa jellylacket med vitt och svart ”glitter”. Det glittrar ju inte men jag vet inte vad man ska kalla den här typen av hexagonaler som är färgade men som inte glimmar. Nåja, olika storlekar som ligger och myser i den mörkblåa basen. Sketasnyggt, rent ut sagt. Och unikt? Jag har inte sett något som ser ut som detta tidigare i alla fall. Fräsigt, Gina! Mer sånt här, tack.

Applicering: Tre lager som är oerhört lättlackade. Två lager funkar också. Tycker inte alls att det gör något med synlig nagel under. Torktiden är normal och det torkar till en högblank finish.

 

Translation: 

Today it’s time for blue nails again. It’s Emelie’s Blue Monday and I have a cool and unique polish to show you today.

I found this when I visited Gina Tricot recently and this one really caught my eyes. Isn’t this unique? And I think Gina has been inspired by the indie polishes?

The base is dark blue jelly and the polish consists of white and black hexagonals in different sizes. I love it!

Application: Three coats in my pics, but it looks ok with only two as well. The formula is perfect and it dries to a super shiny finish and the dry time is normal.

 

Gina Tricot - Blue Space 08 Gina Tricot - Blue Space 09 Gina Tricot - Blue Space 10 Gina Tricot - Blue Space 13 Gina Tricot - Blue Space 16 Gina Tricot - Blue Space 17Gina Tricot - Blue Space 04

 

 

9 reaktioner på ”Gina Tricot – Blue Space

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

