Kicks – Five Star Resort (ABC Challenge)

Jag tror att det är första gången jag lackar med ett Kicks-lack. Skumt. Det här lacket hittade jag i somras i ett ställ med bara sandlack. Jag köpte detta och ett ljusblått.

Det är mitt F-bidrag i Helenas ABC Challenge. Hon visar också Kicks idag, märkte jag. 🙂

Det här har en väldigt snygg orange nyans och i flaskan finns massa härligt guldglitter. Jag tyckte inte att detta överfördes så bra till nageln. Det torkar till en halvmatt yta men inte till en tillräckligt matt och gnistrig yta som jag gillar. Det ser hela tiden ut som att den inte har torkat ordentligt. Antingen ska det ju vara glansigt eller matt. Det här är för mitt emellan.

Applicering: Två lättlackade lager och lite längre torktid än normalt.

 

Translation:

This is the first time I have tried a polish by Kicks. I bought this last summer but today when it’s time for F in the ABC Challenge I chose to do a mani with this polish. Helena is the hostess of the challenge and I hope she’s feeling better today.

Five Star Resort is a sand polish in a nice orange shade and consists also of golden glitter. This isn’t that visible on the nail and I feel that this doesn’t dry that matte that I had hoped for. It still looks a little wet and I want sand polishes to be completely dry looking.

Application: Two perfect coats. A bit long dry time.

 

Kicks - Five Star Resort 11Kicks - Five Star Resort 02 Kicks - Five Star Resort 07 Kicks - Five Star Resort 10 Kicks - Five Star Resort 13

 

 

5 reaktioner på ”Kicks – Five Star Resort (ABC Challenge)

  1. Ja finishen känns lite mitt emellan. Jag hade gärna velat ha det indigofärgade men har inte kommit mig för att köpa än…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

