IsaDora Gel Nail Lacquer – 236 Marble

Kollektion: Urban Street Style, Våren 2015
Utskickat i recensionssyfte

I förra veckan fick jag hem tre färger från IsaDora. Till våren släpps sju nya Gel Nail Lacquer och i kollektionen ingår tio lack. De jag fick hem är Marble, City Light och Skyline.

Jag visade ju en Alla Hjärtans Dag-manikyr i lördags och använde då Marble som bas. Det är ett vitt krämlack. Jag behöver inte beskriva nyansen men ni vill nog veta hur det är att lacka med.

Applicering: Det är lite rinnigt så man får se upp så att det inte pölar sig vid nagelbanden. Men…det jämnar ut sig himla fint och lämnar en glossig och jämn yta vilket vi ofta har problem med när det kommer till vita krämisar. Då känns det värt att lägga lite extra tid på städning istället. Det är inte alls så där kritigt som vita lack gärna är. Jag använde tre lager i och med att mina naglar är räfflade. Torktiden på dessa är ju kort och bra.

Jag plockar alltid fram den här typen av lack när jag behöver snabblacka i och med att en alltid kan lita på att torktiden är kort.

Translation: 

Urban Street Style, Spring 2015
Sent for review

Last week I received three new Gel Nail Lacquers from IsaDora. The collection consists of 10 colors and 7 of them are new for spring.

On Valentine’s Day I tried Marble, a white creme. I used it in the nail art I showed you on Saturday. It’s a white creme and there’s nothing more to say about the shade but I guess you would like to know how the formula is.

Application: This is a bit runny but on the other hand, it leaves a glossy and even finish. I had to use three coats since my nails are not perfect but I love that this is not chalky at all. I had to do a little bit of clean up but that’s ok. The result is perfect and the dry time is of course short.

 

IsaDora Gel Lacquer - Marble 06 IsaDora Gel Lacquer - Marble 07 IsaDora Gel Lacquer - Marble 12IsaDora Gel Lacquer - Marble 10 IsaDora Gel Lacquer - Marble 11 IsaDora Gel Lacquer - Marble 14 IsaDora Gel Lacquer - Marble 12IsaDora Gel Lacquer - Marble 01

 

4 reaktioner på ”IsaDora Gel Nail Lacquer – 236 Marble

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

