Depend 7day – 7000 Slightly Blushing

Utskickat i recensionssyfte

Äntligen har även jag fått tummen ur och testat 7day. Jag har verkligen varit nyfiken på Depends hybridlack som lanserades i början på året. Jag har nog bara läst bra recensioner så jag har verkligen sett fram emot att testa.

Som ni säkert vet så är det inga konstigheter med dessa. De fungerar på ungefär samma sätt som IsaDora’s och CND’s varianter av gellack. Ett speciellt överlack krävs för att det ska fungera. För att komma igång med 7day behövs ett startpaket som innehåller rengöring, baslack och överlack. Jag är positiv till att 7day har ett skyddande underlack. Det känns så konstigt att lägga färgade lack direkt på bar nagel.

Steg 1 är rengöring för att få bort oljighet och smuts från nagelplattan. Sedan appliceras baslack och två-tre lager av det färgade lacket. Efter det väntar man 30 sekunder och sedan kan överlacket strykas på. Vänta ytterligare någon minut och lägg på ytterligare ett lager topplack.

Jag fick ett bra gäng med lack att testa och började med 7000 Slightly Blushing. Ingen upphetsande färg egentligen men mycket finare än jag hade räknat med. Detta är aningens skirt. Ja, just det ja. På alla 7day-flaskor är det märkt med en symbol som visar täckningsgraden av lacket. Himla smidigt. Då vet man vad man har att vänta av lacket. På denna flaskan var det en halvmåne och det stämmer bra med verkligheten.

Det jag först reagerade på var hur fantastiskt lätt det var att lacka med. Penseln är rundad och jättebra och formulan på detta var perfekt. Det var jättelätt att få jämna fina kanter vid nagelbanden och det följde penseln precis som man ville.

Som jag ofta nämner, jag har ojämna och räfflade naglar så detta skira lack täcker inte riktigt upp mina ojämnheter. Dock är det riktigt tjusigt och fräscht och jag tänkte inte på att några ränder syntes igenom. Om alla lacken är så här lättapplicerade så är det ju fantastiskt.

Hur som helst. Det här lacket är perfekt till jobb där man inte får sticka ut eller behöver vara prydlig och diskret. Det är även en bra bas för nail art.

Har ni testat 7day än? Jag har nu även fått hem några lack från vårkollektionen som jag jag ska ge mig på så fort jag får tillfälle. Jag kommer däremot att hoppa över hållbarhetstestet till att börja med.

 

Translation:

Sent for review

Depend launched 7day in the beginning of this year and I have finally tried. I’ve looking forward to see how these work, especially the application. I know that these have better duration than ordinary polishes but I will not try this to begin with.

My first choice was 7000 Slightly Blushing, which is a pale, sheer pink. I was surprised by how much I liked this. So fresh and delicate looking. Work appropriate or perfect as base for nail art.

The bottles have a little symbol saying how opaque the polish is, which is really a good thing.

This is not supposed to be completely opaque, I think.

I started off with the cleaning, to get a perfect surface for the polish. Then I put the base coat on and then three coats of the polish. I used three coats since my nails are a bit uneven. Some imperfections are still visible but it more visible in the pics.

I finished the mani with two coats of the special top coat.

I really like the polish but I LOVE the application. The formula is so perfect. The brush is rounded and very good and the formula is just so easy to apply. I have only tried one polish so I don’t know how the others are but my first impression are very, very good.

 

Depend 7day - 7000 Slightly Blushing 11 Depend 7day - 7000 Slightly Blushing 13 Depend 7day - 7000 Slightly Blushing 16Depend 7day - 7000 Slightly Blushing 14 Depend 7day - 7000 Slightly Blushing 06 Depend 7day - 7000 Slightly Blushing 09

 

4 reaktioner på ”Depend 7day – 7000 Slightly Blushing

  1. Ping: Gina Tricot – Pastel Dots | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

